Perintövero pois
Ota yhteyttä adressin tekijään
This comment has been removed by the person who wrote it.
Roskaa, rikkaiden ahneudella ei ole rajaa!
Itse olen kitisemättä maksanut yhden vanhemman perinnön verot, ja maksan kyllä muutkin. Jos sinulla ei ole muka varaa maksaa veroa, olet aivan ilmeisesti saanut niin suuren perinnön, että siitä juuri vero tulee maksaa.
Lisää veroja ja palvelut kuntoon (koulu, terveydenhuolto, poliisi)!
perintövero tasaa eriarvoisuutta
Neuvoni adressien luojille yleensä
Perintövero pois. Sitä mieltä olen minäkin.
Moni näistä adresseista - ja puhun nyt yleisesti - on jäänyt allekirjoittamatta, koska adressien luojat kirjoittavat pitkät pätkät asiastaan adressin esittelyyn. Kovin usein en ole valmis allekirjoittamaan kaikkia perusteluja tai huomioita tai joskus pelkästään tyyliä.
Sanoisin neuvoksi kaikkien adressien perustajille, että rajoittukaa itse asiaan - "perintövero pois" tässä tapauksessa. Ihmisillä on eri tapoja perustella asia.
NIIN
MILLÄ OIKEUDELLA PERINNÖSTÄ OTETAAN VEROA??: Rahat minkä vainaa on kerännyt ja luovutanut omaisilleen.
ON TÄMÄKIN OIKEUS VALTIO. KANNATETAAN SITTEN LAKIA VALTION VASTUUTA MAKSAA HAUTAJAISET.
Itse en kyllä varmasti mitään perintöä saa sen verran paljon varmasti menee kaikkeen muuhun ennen kuin vainaa on saannut hautajaiset.
En kannata tätä adressia tälläisenään. Perintöverotus pitäis olla asteittainen kuten tulovero, eli ne jotka saa sitä perintöä enemmän kuin tavalliset ihmiset, niin niille suurempi perintövero. Eihän siinä ole mitään järkeä, että miljoonaomaisuudet liikkuu suvussa suljettuina vaan jotakin pitää tulla vähemmänosaisille.
Re:
KIRJOITTAKAA SUORAAN KANSANEDUSTAJILLE MYÖS, JOS PERINTÖVEROA EI VOIDA POISTAA, NIIN SIITÄ PITÄÄ VEROTTAA VASTA, KUN MOLEMMAT VANHEMMAT OVATK HUOLLEET .KUOLEMA EI KATSO MINKÄ IKÄISENÄ SE IHMISEN OTTAA, VOI JÄÄDÄ PIENET LAPSET JA HEILLE RÄTKÄSTÄÄN PERINTÖVEROT VIELÄ MUIDEN VAIKEUKSIEN PÄÄLLE.MITEN SUOMESSA VOI OLLA VIELÄ TÄLLAINEN TSAARIN AIKAINEN LAKI.MATTI VANHANEN EI OLE OIKEA HENKILÖ VIEMÄÄN ASIAA ETEENPÄIN.
LÄHETTÄKÄÄ TÄTÄ ADRESSIA SUORAAN MUILLEKIN KANSANEDUSTAJILLE.
iTSE PIDÄN SUORAAN YHTEYTTÄ JA OLEN SAANUT JOPA VASTAUKSIA.
VAALIT ON TULOSSA, NIIN NYT VIESTI KAIKILLE PUOLUEILLE.
Päättäjät
Tämän hetken eduskunnan päättäjät toimivat vain omaa etuaan tavoitellen. On surullista, että Katainen ja muut voivat tehdä meistä "tavallisista" ihmisistä pelinappuloitaan. Itse juuri isäni menettäneenä valtio lisää suruani muistamalla perintöverolla, jonka takia joudun ehkä myymään asuntoni. Kai tuolla jonkun sillan alla vielä on tilaa Suomalaiselle hyvinvointiyhteiskunnan asukille. Kaikessa viisaudessaan Vanhasen hallitus poisti varallisuusveron, ettei Matin tarvinnut maksaa sitäkään. "On lottovoitto syntyä Suomeen"???
Perhekalleudet
Porkkana
Samalla kun kituuttelen se myös säästää maailmaa tuleville sukupolville, porkkana pitää kohdistaa säästämiseen, eikä kuluttamiseen.
Minulla on pitkän pitkän pitkä suunnitelma ja siihen ei kuulu perintövero.
Yhteiskunnassa eletään kuin viimeistä päivää, siitä alkaa olla jo näkyviä merkkejä myös luonnossa.
Kahdenkerroksen perilliset
Perintöveroa ei järkevää poistaa
Todella omituista on se, että perintöveron poistamista toivovat ovat pääsääntöisesti köyhää ja kouluttamatonta sakkia, jotka näkevät tämänkin asian vain opportunistilasien läpi verokevennyksenä.. Saa lisää lottorahaa kioskille?. Ei ole ahneudella rajoja.
Perintävero on moninkertaista verotusta
Perintöveron poistaminen kannustaisi ihmisiä yrittämään ja säästämään lapsiensa hyväksi. Nyt kannattaa tuhlata ja esimerkiksi matkustaa ja viedä näin varallisuuttaan ulkomaille.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Perinnöstä
Katsonkin, että verotettaessa pitäisi katsoa mahdollisesti verotettavan omaisuuden/palkan/etuuden yms statusta, eikä saajan statusta. Tai ainakin antaa mahdollisuus vähentää jo maksetut verot tulevista veroista samaan tapaan kun yritykset tekevät ALV laskujen kanssa.
Vai onko valtio oikeasti sitä mieltä, että kansalaisilla ei saa olla mitään omaa omaisuutta, vaan kaikki on enemmän tai vähemmän valtion ja ko. omaisuus vain lainassa.. (näinhan on esimerkiksi käteisen rahan kanssa - setelit on aina valtion omaisuutta vaikka ne sinun lompakossasi olisivatkin) ja kun valtion omaisuutta siirretään käsistä toisiin, niin valtiolla on oikeus rokottaa siitä..
Perintövero on väärin. Väärin paitsi emotionaalisesti ajateltuna, mutta myös rationaalisesti epäoikeudenmukainen. Ja varsinkin, kun sen tuotto on valtion mittakaavassa marginaalinen, siitä voitaisiin varsin hyvin luopua ja siirtää vajaus vaikkapa nyt siihen kuluttamiseen, mistä nyt on kova buumi verottaa.. Mukamas ympäristön takia.
Valtiosta
perintö vero
Tiedoksi vain
| This discussion has been closed. |