Rahkoilan koulun toiminnan jatkumisen puolesta
Ota yhteyttä adressin tekijään
Hyvä ajoitus
Mitä?
Pliis, tulkaa nyt järkiinne!
Re: Kahden kylänlapsen äiti ja useamman kummitäti
#26: Milla Hakari - Kahden kylänlapsen äiti ja useamman kummitäti
Niin olen Milla sinun kanssasi samaa mieltä! Tämä juurikin hämmentää meitä kyläläisiä myös täällä pälkäneentien toisella puolella! Siksi nyt pitää saada ääni kuuluviin ja vaatia päättäjät seisomaan sanojensa takana ja lopettaa kuntalaisten ns. Huijaaminen! ( itse olen sitä mieltä että kuntalaisia on huijattu) Ja tämä Todella koskee kaikkia HATTULALAISIA koska Hurttalan koulu lakkautetaan home tms takia niin sieltä lapset myös sijoitetaan toisiin kouluhin. Koulut ovat jo nyt täynnä , ja tämä ei voi olla muuta kuin PANIIKINOMAINEN ratkaisu, joka lopulta maksaakin enemmän kuin koulun lopettaminen! Ja miksi 2 koulua pitää rakentaa Keskelle Parolaa ja viedä lapsiperheiltä palvelut kauas!
Lapset sijaiskärsijöinä
Kuten jo useassa aiemmassa kommentissakin on kerrottu että hyvin on saatu ihmiset ostamaan tontti ja rakentamaan talo lähelle ihanaa kyläkoulua - joka nyt yritetään ajaa alas. Järkevämpi vaihtoehtohan oli esillä muutama vuosi sitten - koulun laajennus / uusi koulu.
Onneksi meillä on erittäin vahva Rahkoilan koulu- ja kyläyhdistys sekä paljon tukijoita, ihania vanhempia ja kylänmiehiä puhumassa ja toimimassa Aivan mahtavan koulun säilyttämiseksi.
Kahden koulua käyneen lapsen äiti
Ekaluokkalaiselle on jo koulun aloitus kova muutos pienessä elämässä.
järkyttävää!
Uskomatonta!On olemassa koulu ja on olemassa oppilaita! Tällaisessa tilanteessa esitetään koulun lakkauttamista. Olisi eri asia, jos oppilaita ei olisi riittävästi. Tulevat ekaluokkalaiset sekä heidän vanhempansa jännittävät jo itse kouluun menemistä, se on todella suuri asia lapselle ja perheelle. On todella kohtuutonta, järkyttävää laittaa pienet lapset pitkälle koulumatkalle koska aivan lähelläkin olisi koulu!
Liitytäänkö samantien Hämeenlinnaan?
Toisaalta, kunnan päätöksenteon nopeus ja salaisuus huomioon ottaen, saattaa olla että ollaankin jo osa Hämeenlinnaa. Osana kaupunkia säästyisi ainakin muutaman joutavan Hattulan nykyisen virkamiehen palkan kun päällekkäisyyksiä purettaisiin. Ei myöskään tarvitsisi miljoonaa kunnantalon remonttiin:)
Wihersaaren laskuopin mukaan Hämeenlinnaan liittymiseenkään ei liittyisi mitään kustannuksia, pelkkää säästöä.
Valtuusto 25.3.2009
Kunnanhallitus ehdottaa valtuustolle, että kuluvan vuoden talousarvioon myönnetään 15 000 euron lisätalousarvio Rahkoilan koulun laajennuksen ja peruskorjauksen suunnittelukustannuksiin.
Päätös: Valtuusto hyväksyi yksimielisesti päätösehdotuksen.
Saatiinkohan näillä rahoilla koskaan suunnitelmaa aikaiseksi?
Re:
Ei ole ylläpitokuluja kun koko koulua ollaan lopettamassa ja rakennusta tontteineen myymässä.
47 Oppilasta joita ei siis kouluun oteta enään syksyllä, tungetaan muihin täynnä oleviin Hattulan kouluihin - ai niin, Lepaan koulu ei olisi täynnä ellei sinne lähetettäisi Rahkoilan ekaluokkalaisia..
Re:
joo olen aivan samaa mieltä.ei voi enään kohta sanoa,ettähattulan kunta on kunta missä on hyvä asua ja elää.
Rahkoilan koulutragedia jatkuu
This comment has been removed by the author of the petition.
Reason for the removal: Asiaton kommentti
Re: Re: Laiton viranhaltijapäätös
#48: - Re: Laiton viranhaltijapäätös
Minun mielestä tämä on vähän panettelua ja saatte kyllä itse asialta pohjan tippumaan kun haukutte henkilöitä jotka tekevät töitä kunnalle. Toivottavasti tässä keskutelussa kirjoitetut panettelut tutkitaan vaiikka kunnianloukkauksena
Re: Rahkoilan koulutragedia jatkuu
| This discussion has been closed. |
Kahden kylänlapsen äiti ja useamman kummitäti
Miksi Rahkoilasta lopetetaan koulu ennen kuin uusi koulu valmistuu? Hajotetaan luokat, joissa on ehtinyt syntyä yhteisöllisyys ja ystävyyssuhteet. Eikö todella olisi voitu odottaa, että nyt ensimmäisellä luokalla olevat saavat neljännen luokan loppuun?
Miksi uusi koulu tulee Parolaan (jos tulee!), siellä on jo koulut joka luokka-asteelle. Tähän haluaisin kuulla vastauksen.
Kuinka Hattula aikoo turvata pienten koululaisten turvallisen kulkemisen pitkän matkan päähän?