Vetoomus sosiaaliturvan saamiseksi hajuste- ja kemikaaliyliherkille
Ota yhteyttä adressin tekijään
Hajusteet ja kemikaalit haittaavat sairastuneiden jokapäiväistä elämää, aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä, sairstelu haittaa työelämää. Ongelma täytyy tunnustaa ja turvata terveempi ympäristö. Toimia.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Olen erittäin hajusteyliherkkä, ennen kesälomia lähtö duunipaikalta lääkäriin johti ambulanssikeikkaan. Yksi työpaikka mennyt jo alta. Jotain lohtua toi se että Firman omistajalta jäi Jaguaari harrastus ( oliskohan 17 Jaguaaria ollut ennestään) :) hetkeksi aikaa vähemmälle kun Työsuojelupiiri vissiin lätkäisi mojovat uhkasakot maksuun. Nyt näyttää olevan jo minun niinsanottu lopullinen uloskirjautuminen käynnissä nykyisestä työpaikastani.( työkyky arviointi, koittavat vissiin saada jonkun näköiset perusteet päästä minusta eroon) Asia olisi työpaikalla todella helppo hoitaa että minulla olisi turvallinen työympäristö, mutta ei riitä intoa. Muutto uusiin tiloihin vuodenvaihteessa. Jo suunnitteluvaiheessa ollut uusi toimtilarakennus olisi antanut mahdollisuuden ottaa hajusteyliherkät huomioon, eipä työnantajaa näytä hirveesti kiinnostavan. Kai tässä nykyisessäkin duunimestassa pitää sitten olla yhteyksissä liittoon ja Työsuojelupiiriin. Sen tietää mitä siitä seuraa, se on kenkää hanurii ennen kuin kissaa kerkee sanoon.
Re: En allekirjoita!
no kunhan tullaisellekkin tulee ikää tarpeeksi hän kyllä tajuua olleensa itsekäs (ja tyhmä) viimeistään siinä vaiheessa kun hänelle itselleen puhkeaa jokin hankala allergia vaikeutamaan hänen eläämäänsä
Tärkeää olisi marketeissa olla erikseen kassa tuoksuyliherkille.
Kuinka hauskaa olisikaan päästä joskus esim teatteriiin bussilla, jossa kellään ei ole hajuvesiä , katsomaan jotain riemukasta esitystä, jossa katsomossa eikä näyttelijöilläkään olisi mitään hajusteita.
Olen itse sairastunut homealtistuksen seurauksena noin 20 vuotta sitten. Vältän kaikin mahdollisin tavoin hajusteita ja kun mahdollista , poistun tilasta , missä käytetään niitä.
Pärjään välttämällä kaikkea hajustettua, mutta uskon että vaikeammissa tapauksissa myös yhteiskunnallinen huomiointi on tarpeen.
| This discussion has been closed. |