Veikkauksen pelien alaikäräja pidettävä 15 vuodessa
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tomi Tuononen#2 Mar 27, 2009, 17:26
Viestejä poistettu
Selvästi samalta IP:ltä lähetettyjä viestejä poistettu. Rehellistä peliä.
Juuso Leppäkoski#3 Apr 06, 2009, 12:47
ikäraja on ihan hyvä juttu.
Ite oon 18-vuotias, ja moni alaikänen kaveri/tuttu pelaa vanhempansa rahoja pelikoneisiin ja arpoihin. Siinä menee vanhempien rahat ihan turhuuksiin. Sen takii ikäraja on ihan hyvä juttu, pelit ku aiheuttaa myös sitä riippuvuutta. Aikuinen töissäkäyvä ihminen sentään osaa arvostaa rahaa ja tietää missä menee rahan törsäämisen raja eli kuinka paljon sinne pelikoneeseen voi rahaa pistää.
Mikko Kaarto#4 Apr 10, 2009, 16:18
Ei missään tapauksessa.
Alaikäispelaamista tulisi rajoittaa kuten tarkoitettu on. RAY siirtyy kohta käyttämään kokonaan korttirahaa ja sinun tulee varmentaa ikäsi kun aloitat pelaamaan, sama tulisi päteä pelin aloittamista rahalla. Ennen kuin kone hyväksyy rahaa, tulisi sinun laittaa koneeseen pelaamon sirukortti, jolla todennat olevasi 18.
15 vuotiaalla ei yleensä ole omia tuloja, siksi hän ei ole vastuussa omasta rahankäytöstään. Näin ollen uhkapelaaminen tulisi häneltä kieltää. Toki on olemassa myös muita vastuullisia nuoriakin tuolla kentällä, mutta kun yleensä näkee niitä 12 vuotiaita pelikoneiden ääressä.
Sama tulisi päteä kaikkiin peleihin.
Ehdoton k-18, joka lisäksi on vielä suopaa... Useassa muussa maassa on käytössä k-21.
15 vuotiaalla ei yleensä ole omia tuloja, siksi hän ei ole vastuussa omasta rahankäytöstään. Näin ollen uhkapelaaminen tulisi häneltä kieltää. Toki on olemassa myös muita vastuullisia nuoriakin tuolla kentällä, mutta kun yleensä näkee niitä 12 vuotiaita pelikoneiden ääressä.
Sama tulisi päteä kaikkiin peleihin.
Ehdoton k-18, joka lisäksi on vielä suopaa... Useassa muussa maassa on käytössä k-21.
Toni Pitkänen#5 Apr 14, 2009, 20:40
Ikäraja kannatta
Lainatakseni että niitä näkee 12-vuotiaita pelaamassa vanhempien rahoja jotka on pitänyt käyttää "Kaupassa käyntiin" mutta rahat tuppaavat katoamaan + viellä että ne jotka oikeasti voisivat pelata, eivät pääse koska 12v kakara lauma parveilee koneiden ympärillä. lol glhf
Lainatakseni että niitä näkee 12-vuotiaita pelaamassa vanhempien rahoja jotka on pitänyt käyttää "Kaupassa käyntiin" mutta rahat tuppaavat katoamaan + viellä että ne jotka oikeasti voisivat pelata, eivät pääse koska 12v kakara lauma parveilee koneiden ympärillä. lol glhf
Toni Viinikainen#6 Apr 22, 2009, 21:24
Itse olen 15v ja välillä tulee pelattua vähän liikaakin. Ihan hyvä että nostetaan ikärajoja, jää sitten rahaa muuhunkin. Mutta saas sitten nähä miten noita ikärajoja valvotaan. En allekirjoita.
Santtu Kota#7 Apr 23, 2009, 21:44
Joo
Kuisma onkin kova pelimies.
Turha adressi, ei tule vaikuttamaan mihinkään. Oon täysin samaa mieltä Veikkauksen kanssa, alle 18-vuotiaat tuskin pelaavat omilla rahoilla (poikkeuksena kesätyöt) joten tämä on vanhempienkin puolesta oikein hyvä ratkaisu. Kuluttavatpa rahat sitten johonkin hyödylliseen.
Turha adressi, ei tule vaikuttamaan mihinkään. Oon täysin samaa mieltä Veikkauksen kanssa, alle 18-vuotiaat tuskin pelaavat omilla rahoilla (poikkeuksena kesätyöt) joten tämä on vanhempienkin puolesta oikein hyvä ratkaisu. Kuluttavatpa rahat sitten johonkin hyödylliseen.
Jabe Asikainen#8 Apr 24, 2009, 01:18
Jep turha adressi joka ei tule vaikuttamaan mitään, joten turha allekirjoittaakaan... vaikka itsekin olen ikärajan korotusta vastaan. Täällä meidän pahoinvointivaltiossa kun on tapana ratkaista kaikki ongelmat nostamalla ikärajaa ja kieltämällä asioita :|
Ja itse olen 16, ja pelaan kyllä aina ihan omilla rahoillani enkä vanhempien, ja samoin pelaa kyllä jokainen tuttuni.
Eikä tämä ikärajan nostaminen kyllä ainakaan omaa pelaamistani estä millään tavalla vaikka alaikäinen olenkin.
Ja näkisin parempana vaihtoehtona, että nostettaisiin ennemmin RAY pelikoneiden ikäraja K-18, nuoretkun pelaa pelikoneita oikeasti paljon enemmän kuin Veikkauksen pelejä.
Ja itse olen 16, ja pelaan kyllä aina ihan omilla rahoillani enkä vanhempien, ja samoin pelaa kyllä jokainen tuttuni.
Eikä tämä ikärajan nostaminen kyllä ainakaan omaa pelaamistani estä millään tavalla vaikka alaikäinen olenkin.
Ja näkisin parempana vaihtoehtona, että nostettaisiin ennemmin RAY pelikoneiden ikäraja K-18, nuoretkun pelaa pelikoneita oikeasti paljon enemmän kuin Veikkauksen pelejä.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Patrik eskelinen#10 May 05, 2009, 15:43
Mielestäni on parempi heittää rahansa kankkulan kaivoon/ veikkaukseen kun ostaa niillä suklaapatukoita, sipsejä, limonaadia yms.
Pitkävetolapulla saa jännitystä ja voihan sillä aina voittaakin.
Tämä ikärajakin tarkoittaa vaan sitä, että ala-ikäiset tekevät vanhempien nimellä oman tilinsä pelisivustoille ja Veikkaus jää ilman osaa tuotoista kuten myös monet juniori-urheiluseurat, tiedeseurat jne.
Pitkävetolapulla saa jännitystä ja voihan sillä aina voittaakin.
Tämä ikärajakin tarkoittaa vaan sitä, että ala-ikäiset tekevät vanhempien nimellä oman tilinsä pelisivustoille ja Veikkaus jää ilman osaa tuotoista kuten myös monet juniori-urheiluseurat, tiedeseurat jne.
| This discussion has been closed. |
Mieluummin ikäraja kokonaan pois
Alaikäraja ei ole järkevästi perusteltu myöskään toisen monopolirahapeliyhtiön RAY:n automaateilla. Jos olisin kansanedustaja, tekisin oitis aloitteen näiden ikärajojen poistamiseksi ja samalla myös kilpailun avaamiseksi rahapelitoimialalle.