Adressit.com

Verohelpotukset köyhimmille

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Verohelpotukset köyhimmille.

Matti Karhinen
Kuopio

#1 Verohelpotukset köyhimmille

08.05.2008 20:29

Olisi todella tärkeää poistaa koko verotus köyhimmiltä. Itse olen irtisanottu 3 kk palkalla 1997 vappuna, sen jälkeen perustin pikkuyrityksen se kesti 2 v jonka jälkeen se kaapattiin minulta paloi 100000 mk siis 17000 Eur sitten pääsin töihin pikkumyymälään ja saan palkkaa n. 900 eur 60h viikko työstä. Sitten meni selkä ja olen ollut sairaslomalla jo 6 kk mm viime kuussa sain käteen vähän yli 470 eur
On käyty jo kova koulu
Markku Huttunen
Turku

#2 "köyhimmille..."

08.05.2008 23:31

Otsikon allekirjoitan, adressia en (vielä).

Köyhyystutkijat toki kertovat osansa, samoin monet (muut) Siltalansa lukeneet, ja onhan olemassa todella paljon todistusta siitä, että "kotimaisen" ostokyvyn tukeminen merkitsee, mutta silti en ehkä vielä ymmärrä... Sitä joutuu jo työikäinenäkin tottumaan siihen, että "ei meillä menneistä...".

Jos kyse on köyhimpien tukemisesta, aloitteen voisi ehkä perustella osuvamminkin? Jos taas kyse on muusta, sen voisi sanoa. Oma mielenkiintoni rajoittuu (hyvien asioiden) argumentaation vahvistamiseen.

M
Jari Suominen
Turku

#3 Verojen poisto

09.05.2008 08:04

alle 1500e/kk tarkoittaisi sitä ettei kukaan menisi töihin-siinä ei olisi mitään järkeä.Suosittelen mieluummin Vasemmistoliiton perustulomallia.Siinä verotuksen alaraja asetettaisiin 10000 e/v eli se takaisi n. 850e/kk jokaiselle.Lisäksi se vähentäisi byrokratiaa ja antaisi mahdollisuuden aitoon ennaltaehkäisevään sosiaalityöhön.Se olisi käytännössä myös ilmainen koska nykyinen paperisota jäisi pois.
Em.systeemi myös takaisi kansalaisen itsenäisyyden ja vapaan valinnan siitä tyytyäkö vähempään vai mennäkö ansiotyöhön.Alaraja pitäisi myös sitoa palkkaindeksiin jolloin tuloerot eivät kasvaisi.
satu siitonen
hankasalmi

09.05.2008 11:26

Olen itse ehdottanut, että alle alle 1000 euroa kuukaudessa saavalta verotus pois kokonaan.
Satu Cagle
Tampere

#5 vastaus #3, Jari Suomiselle

12.05.2008 09:53

Tämä 1500 euron verorajalla olisi päinvastainen vaikutus nykyisellä sosiaaliturvamuodolla. Jos työstä voi jäädä käteen 1500e verottomana, se jo kannustaa ja antaa toivoa huomisesta, tällä Suomalaisella "olematon palkka/eläke +maailman 2. korkein verotus + kammottavan kallis ruoka ja elinkulutaso" -yhtälöllä ei tähän maahan tule enää nuorempi sukupolvi jäämään, itsekin pois muuttamassa valmistumisen jälkeen eu:n ulottumattomiin. Ja sosiaaliturvan ja eläkkeen varassa elävät ovat niin käsittämättömän ahtaalla ilman toivoa parannuksesta, että olisi vain humaania poistaa heiltä verotus, eläkeläisetkin ovat jo kertaalleen verot maksaneet ja nyt eläkkeistä sitä toistamiseen. Muualla maailmassakin jo ihmetellään että miksi Suomessa pidetään köyhiä niin käsittämättömän ahtaalla, tutkimusten tukemana.