VAADIMME HALLITUKSEN YRITTÄJÄN ELÄKELAIN MUUTOSTA KOSKEVAN ESITYKSEN (HE 102/2022 vp) KUMOAMISTA JA UUDELLEENKÄSITTELYÄ
Kiitos allekirjoituksestasi! YEL-adressi lähtee Eduskunnalle 6.9. Tule mukaan!
"mikäli Suomessa aiotaan kannustaa yrittäjyyteen jatkossakin" ???? Milloin siihen on kannustettu ja miten? Sossun luukulle kannustetaan menemään ja Kelan tuilla elämään. Enintään eläkkeen tai palkansaaja saa olla.
Yrittäjää kohdellaan kuin rikollista. Moni on lopettanut, minä myös 20 vuoden jälkeen! Ei todellakaan ole ikinä kannustettu päinvastoin!
Mutta sinulle suuri kiitos adressista!
Kiitos ja kumarrus tiedotteesta, sekä asian vahvasta edistämisestä ja järjestelyistä.
Upeaa!
Vakuuttavaa työtä ja allekirjoitusten määrä on kerrassaan huikea! Nyt on vielä saatava päättäjät kuulemaan meidän huutomme. Kannustaisin edelleen kaikkia ottamaan yhteyttä kansanedustajiin yli puoluerajojen ja kutsumaan heitä paikalle tuohon tilaisuuteen. Jokainen tällainen yhteydenotto edistää asiaamme.
Re:
Yrittäjäjärjestö ohjeisti tietoisku-webinaarissaan 15.8. että lakiuudistus on tärkeä saada läpi, jotta voimaan tulisi enimmäiskorotusraja:
"Vuotuista työtuloa voitaisiin nostaa korkeintaan 8000 eurolla tai 20 prosenttia riippuen siitä, kumpi tarkoittaisi suurempaa muutosta työtuloon" -> lisäkorotus tulisi sitten 3 vuoden päästä. Jos laki ei menisi läpi, peloteltiin, että maksut nousisivat heti paljon enemmän.
Liisa laittoi hyviä kommentteja webinaarin chatissa, mutta tietoiskun pitäjä jätti ne huomiotta.
Minulle jäi se kuva, että järjestö on ollut harmissaan siitä, että tämä adressi on laitettu alulle ja että asiasta on alettu laajemmin keskustelemaan.
Järjestö käyttää viestinnässään jatkuvasti termiä "alivakuuttaminen", siitä voisi jopa päätellä että järjestön tahto olisi panna pienyrittäjät maksamaan suurempia maksuja lain voimalla, kun puhelinmyynnillä ei olla saatu heitä ostamaan tuota toimimatonta tuotetta enempää.
Re: Samoin ajatuksin
Ihan samaa olen miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että yrittäjyyteen en kannusta enää yhtään ihmistä. Mitä enemmän lusmuilee ja tekee rikollisuutta niin sitä paremmin ansaitsee. Näinhän meidän koko hallitus ja päättäjät näyttää esimerkkiä koko Suomen kansalle.
Ja pian ajetaan kaikki julkisin varoin tehdyt palvelut ja Kelan tuet alas ja sitten on vaan rikkaat ja köyhät orjat!
"Paska maa" sanon minä.