Maahanmuuttajien tuet

Rusu

/ #665 Näinikkään

01.03.2013 08:58

Tässä olisi mulla pari esimerkkiä; Asutaan 4 hengen perheessä, ainoat tulot ovat palkka 1400€ MIINUS kaikki verot sun muut, eli käteen jää 1000€ ja tästä 840 euroa vuokra plus laskut. Eli kuten huomaatte käteen jää hyvin vähän rahaa käytettäväksi. Perheessä kaksi aikuista, yksi työssäkäyvä ja toinen hakee töitä aktiivisesti. Haettiin nyt tässä välissä toimeentuloa ja se meille myönnettiin huimat 19€/kk. Eli meidän tulot ovat kuukaudessa 1019€. Tästä pitäs riittää kasvaville lapsille ruokaa ja vaatteita yms. koulutarvikkeita. Meille aikuisille ei jää rahaa itsellemme sitten ollenkaan. Ollaan sopeuduttu sillä ei jaksa enään tapella.
ESIMERKKI 2: Ystäväni on pakolainen toisesta maasta. Hänen miehensä on pimeesti töissä, kaksi pankkitiliä ja pimeä palkka (lähemmäs 2000€) menee toiselle tilille ja toiselle tilille ei taas kerry senttiäkään, joten sen tyhjän tilin tiliotteet viedään reippaana joka kk sosiaalitoimistoon ja itketään kun ei ole muka rahaa. Noh, eli sen lisäksi että he saavat sen 2000€ kuussa niin sosiaalityöntekijät ovat möyntäneet heille 900€/kk toimeentulotukea. Eli kahden hengen maahnamuuttaja pariskunta saavat 2900€/kk kun taas 4 hengen suomalaiseperhe 1019€. Mitä tämä kertoo teille?