Ruuhimäen koulua ei saa lakkauttaa

Jouko Sundvall
Ruuhimäki

/ #2 Oikeaa säästöäkö?

18.10.2007 19:36

Onko säästö todellista?
Kyläkouluja on lakkautettu satoja, ja SUURIA säästöjä on syntynyt,,,, jos lasketaan aina kyseisen koulun lakkauttamisen yhteydessä säästöksi henkilökunnan palkat, kiinteistömenot, ja tietenkin koulutarvikkeisiin menneet rahat, ai niin ja vielä syövätkin koulun piikkin....HALOO
Nämä samat koululaiset sitten jatkossa kuljetetaan varmaankin talkoohengessä, ilman kustannksia isoon kouluysikköön , hyväkuntoista kiinteistöä ei oikein voida hävittääkkään, koska se toimii kylän keskuksena monessa, mutta se nyt ei niin iso menoerä tainutkaan olla, koululaisten tarvikkeissa nyt ei paljon voidakkaan säästää kävi sitten kyläkoulua tai isoa koulua, edelleen opettajat siirtyisivät myöskin isoon kouluun joten jos ei syrjäkylän koululaisille tule eväät pakolliseksi , niin minä tyhmyyttäni en oikein ISOA säästöä kunnalle tälläisesta toiminnasta keksi.
Kylällä on todellisuudessa tulevaisuutta hyvien kulkuyhteyksien ja asutustaajamien läheisyyden vuoksi, "savumäärät" tulee kasvamaan Ruuhimäellä.