Pedofiileille rankemmat tuomiot

imatra

/ #1

11.12.2006 20:52

Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on edelleen tabu.Koko prosessin ymmärtämämiseen tarvitaan paljon tietämystä ja herkkyyttä ymmärtää. Koska yleensä lapsen hyväksikäyttäjä on toinen vanhemmista, isäpuoli tai isovanhempi, muuttuu se jo niin ison luokan salaisuudeksi. Jotta lapsi selviää päivästä ja yöstä toiseen hengissä psyykisesti, hän usein päätää unohtaa..eli työntää asian, joka on liian iso ja karmea käsiteltäväksi unohduksiin, joissa se voi uinua jo 20-30 vuotta. tämä on normaalin terveen lapsen selvitymiskeino, muuten vaihtoehtona olisi esim. skitsofrenia.kun lopulta aikuisiässä oleva aikuinen muistaa tapahtumat,niin hän kokee löytäneensä avaimen elämäsä solmuihin. oireita ja huonoa oloa on ollut jo kauan....hyvin monet asiat voivat saada muistamaan.kun aikuinen alkaa vihdoin käsitellä traumaansa, vie se yleensä vuosia. mistä hänelle voimia edes tehdä rikosilmoiutusta ja ne todisteet? uhri käy öisin painajaisiaan läp, päivällä pelottaa , keho oirehtii..ja viha sisällä kun tietää että murto osa hyväksikäytetyistä vain tuomitaan ja nekin liian lempeällä kädellä.onko oikein, että uhri vielä nelikymppisenä alkaa itkeä jos oma puoliso koskettaa, kun kosketus tuo väärän asian mieleen.
Mielestäni,pitkät terapiat, vuosien sellaiset jotka uhrit kustantaa itse, joutuvat olemaan töistä pois pitkään, jopa elää perheessääm puolinaisena ja maksamaan ja kärsimään itse. eikö rikollinen voisi laittaa korvaamaan edes jotain. tämä on erittäin hyvä tapa tehdä rikoksia, 1.huono mahd. jäädä kiinni. 2.rikos vanhenee. 3. lapset harvoin kertoo. 4. jos kertoo , heitä ei uskota.5 jos sinut kuitenkin tuomitaan, ei hätää saat pienen tuomion ja voit jatkaa rikollista toimintaa ja olet onnistunut varmasti tuhoamaan usemman normaalin elämän.Tähän asiaan puuttuttava järin voimin ja saatava rikollinen toiminta eli sairaat lasten hyväksikäyttäjät oikeasti kuriin.