Pähkinärinteen nuorisotilan Nurkan saatava jatkaa toimitilassaan!

Ida Malinen, vanha "nurkka" kävijä

/ #18

24.03.2013 22:56

Hirveästi tunnutaan välittävän nuorten syrjäytymisestä ja siitä saa kuulla joka puolella, mutta silti aijotaan sulkea yksi paikoista, mikä on saattanut ehkäistä pähkinärinteen seuduilla asuvien nuorten syrjäytymistä jo monta monta vuotta. Olen tähän mennessä luullut että meidän asioista päättävillä on edes vähän järkeä päässä, mutta tämä on kyllä pohjanoteeraus. Olen itse käynyt "nurkalla" pienestä asti, ja vaikka en ehkä kävisikään itse enää siellä niin paljoa, niin välitän tulevista sukupolvista ja niistä varhaisteineistä jotka haluavat hengata jossain. Tiedän kuinka tärkeä paikka "nurkka" on nuorille ja mistä tulevat nuoret jäävät paitsi, jos nuorisotila lopetetaan. Siellä voi rakentaa ihmissuhteita, saada vertaistukea muista nuorista, se on ehkäissyt monet perjantai-kännit, kun on tiennyt että "nurkalle" voi mennä, ja siellä on kavereita kenen kanssa voi juoda kahvia, jutustella, pelata pelejä tai muuten vaan olla. Älkää olko niin hölmöjä ja jääkö katsomaan mitä tuleville sukupolville tapahtuu ilman tätä kyseistä nuorisotilaa ja sen ihania ohjaajia, vaan pitäkää nuorisotila ja etsikää säästönne jostain muualta.
P.S. Ja sen verran sanon ehdotuksesta siirtyä kirjaston tiloihin, että en ole ikinä typerämpää ehdotusta kuullut.