Kaukaniemi_suojeltava_rakentamiselta

e.p.

/ #8 Taaksepäin kelaus mahdollisuutta ei ole mutta NYT voi vielä vaikuttaa

31.03.2013 21:21

Alue on arvokas monella tapaa. Sillä on käyttöarvoa, opetus-arvoa koululaisille ja historiallista arvoa, sekä sellaista nimetöntä arvoa. Asukkaille se on korvaamaton luonnontilainen virkistysalue, tarhalle ja koululaisille ja lapsille muutenkin todella tärkeä. Itsekkin lapsuuteni vehmaisissa viettäneenä tiedän. Koiran omistajille, lenkkeilijöille, hiihtäjille, historian ja kasvien tutkijoille jne. todellinen kehto. On sääli että kaupunki on purkanut Vivi Lönnin suunnitteleman kartanon ja kaltoinkohdellut aluetta todella ikävästi, mutta juuri sen vuoksi; eikö viimeistään NYT olisi aika korvata hävitystä jotenkin, rauhoittaa se mitä on jäljellä! Alueesta on tehty kuulemma suojelupäätös vuoteen 2020-asti, mutta nyt yks kaks kaupunki aikookin rakentaa alueelle. Haiskahtaa. ja on todella surullista.todella. Kyllä nyt joku muu paikka rakentaa löytyy, varmasti. Lapsuuden ystävilleni ja itselleni alue on ollut se "satujen puutarha", itse päätin lapsena että jos naimisiin pääsen niin se on minun kirkkoni, siellä tahdon sanoa tahdon. Sinne olen heilani vienyt, kuten on siskonikin ja alueelta kotoisin olevat ystäväni.Tämä kertoo jotakin paikan "nimettömästä arvosta". Itselleni paikka on pyhä.