Karkkilan löytöeläinten talteenottopaikka vaihtoon

Vieras

/ #43

05.04.2013 17:16

Minä taas en ymmärrä tätä ajojahtia, kun kyse on todellakin iäkkäästä ihmisestä. Olen kennelissä jonkun kerran käynyt, sieltä koirankin hankkinut yli 20 vuotta sitten. Aina saimme halutessamme kasvattajan luona käydä, eikä mitään erityistä puutetta mielestäni ollut. Onhan puitteet toki vanhat ja kuluneet, yksinäinen vanha naisihminen ei taida olla varakas. Olen myös meille ilmestyneen koiran sinne vienyt ja asianmukaisesti paperit täytettiin, olin itse mukana. Omistaja löytyi ja rouva tästä soitti. Sittemmin tapasin koiranomistajan ja koira oli asianmukaisesti haettu.

Olisi mielenkiintoista saada kaupungilta tietoa, miten eläinten talteenotosta on vuosien varrella sovittu ja millaista korvausta niistä oikeasti maksetaan. Vuosia sitten ymmärsin, että löytöeläimiä on naiselle tarjottu ja hän asiaa hoitaa, sillä muitakaan ei ole ollut. Onko näin? Minne Karkkilasta löydetyt eläimet viedään? Kuinka moni koirankasvattaja on valmis ottamaan kotiinsa irtokoiria ja kissoja?