Karkkilan löytöeläinten talteenottopaikka vaihtoon

Adressin tekijä

/ #47 Korvaus

07.04.2013 15:04

Lainaus henkilöltä, jonka mielestä kaikki tuntuu olevan ok. Karkkilan löytöeläintarhassa: "Olisi mielenkiintoista saada kaupungilta tietoa, miten eläinten talteenotosta on vuosien varrella sovittu ja millaista korvausta niistä oikeasti maksetaan. Vuosia sitten ymmärsin, että löytöeläimiä on naiselle tarjottu ja hän asiaa hoitaa, sillä muitakaan ei ole ollut".

"Muitakaan ei ole ollut", koska Karkkila haluaa pitää nykyisen löytöeläinten talteenottopaikan ilmeisesti kunnes paikan omistajan päällä on kuusi jalkaa multaa. Karkkilan ja Kytökarun välisen löytöeläinten talteenottosopimuksen korvaussumma on 495 euroa kuukaudessa. Turre-koiran katoamisvuonna (2000) kaupunki ei korvannut löytöeläimistä mitään, koska oli teettänyt tarhalle joitain eläinten oleskelutiloja.

Laitanpa tähän netistä löytämäni blogin:

Eläinsuojelijalle kerron, ettei ole tullut todistetuksi, että Kytökarun omistaja lopetuttaisi löytöeläimiä etukäteen. On vain kahden ihmisen keskinäinen keskustelu Turren kohtalosta, jota ei voida todistaa koska sitä ei otettu nauhalle. Mutta tuosta Tipsun tapauksestakin voi päätellä miten empaattinen henkilö Karkkilan löytöeläimistä vastaa.