Ehdoton vankeusrangaistus lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä

FPH

/ #168 Re: Mitä tässä oikein haetaan?

10.04.2013 21:24

#160: Manselainen - Mitä tässä oikein haetaan?

Tällä hetkellä tarkoituksemme on ajaa kovempia rangaistuksia, Jakaa informaatiota sekä auttaa uhreja mm. vertaistuen kautta.. Mikään ei meilläkään nimi asioissa yms ole kiveen kirjoitettua. Vaihtuihan markkakin aikanaan euroon. Tämän hetkinen rangaistusmalli suomessa ei aja asiaansa eikä toimi edes pelotteena hyväksikäyttäjille.

Tuo 15 ja 19 vuotiaan seurustelu tänä päivänä ei tuota  syytettä mikäli heidän katsotaan olevan henkisesti miltei sammalla tasolla. Tämä on koettu ihan henkilökohtaisesti oman lapsen kohdalla vaikka suhteesta seurasi myös jälkikasvua. Edelleen poliisia lainaten vastuu on aina aikuisella vaikka teini olisi kuinka halukas. Mielestäni kuitenkin kun mennään tuommoiseen 20 ja 13 tai 14 vuotias niin ollaan jo ihan eri asiassa. 20 vuotias osaa jo todellakin käytttää noin nuorta hyväkseen niin kuin haluaa.

Rekisteri ennalta ehkäisisi suuresti näitä rikoksia tapahtumasta. Sinä aikana kun olemme julkaisseet nimiä ja naamoja, ei ole tietoomme tullut yhtään ns. lynkkaustapausta. Uskon hyvin pitkälti suomalaisten olevan jo sen verran järki kansaa ettei lähde otttamaan tuomiota hyväksikäyttäjästä sekä maksamaan hänelle vielä korvauksia teostaan. Kuitenkin ihmisiä on paljon kiinnostanut tämä vaihtoehto sen takia että voisivat suojata lapsiaan valvomalla ja varoittamalla mikäli olisi tieto että alueella asuu hyväksikäyttäjä sekä pystyisi myös näyttämään kuvan ja varoittamaan lapsiaan. Osan jutuista julkaisevat myös lehdet nimien kanssa eikö heillä sitten ole vastuuta vaan se on meidän?

Miten nimenmuutosvaatimuksemme vaikuttaa viattomaan? Tai rekisterivaatimuksemme?