Mopot 80 km/h

Vieras

/ #188 ...

25.02.2011 21:43

Olen sitä mieltä, että mopojen 45km/h on aivan naurettava nopeus. Toki mitä alhaisempi nopeus, sitä turvallisempaa on äkkijarrutuksissa, mutta liikenteessä ei. Itse ajelin ensimmäisestä mopokesästäni 2 viikkoa vakiomopolla, jonka jälkeen pistin kulkemaan 55km/h. Kun tämäkään ei riittänyt, sen jälkeen kulki ihan vähän alle 65km/h (ettei tule veroja). Nyt kuitenkin oon loppukauden ja toki tulevan myös ajanut "vakiolla" elikkä tällä tehtaan vakiolla. Mittariin nopeus on 87km/h, GPS:ään 82km/h. Ajan yleensä rajoitusten mukaan, mutta kun 60km/h alueilla autot tulee ohi AINA vaikka ajaisin sitä n. 65km/h, niin mielestäni tällaisille tieosuuksille 80km/h ei todellakaan ole liian kova nopeus ottaen huomioon nykyskootterien jarrut yms. ominaisuudet. Toista oli 20, tai 10, vuotta sitten.

Apriliani (SR 50 R Factory) on tarkoitettu niihin olosuhteisiin, mitä Italiassa on (eli juuri kuristamattomaksi - noin 80km/h kulkevaksi). Jarrut ovat tehokkaat kun miettii että kyseessä on kuitenkin vain 50cc menopeli. Toki jarrutusmatka lähes tuplavauhdista Suomen 45km/h rajoitukseen pidentyy huomattavasti, mutta ite ainakin koen olevani sen verran viisas etten tee äkkijarrutuksia, pidän riittävän pitkät turvavälit jne.

On typerä oletus, että kaikki mopojen "virittäjät" ovat huligaaneja tai muuten tyhmiä, eivät menesty koulussa, pakoilevat poliiseja yms.

Ite oon sitä mieltä ettei 80km/h ole liikaa mopolle, joka on UUSI. Nämä vanhat mopot ymmärtää, joita ei oikeesti oo tarkotettu näihin nopeuksiin. :d Sitten nää 100km/h on kyllä mustakin jo liikaa, tää 80km/h tuolla tuntuu jo ihan maksimilta, mutta sopivalta.

Oon 16-vuotias lukiolainen ite ja tää on mun mielipide. Jos on jotain vastaansanomista niin siitä vaan sanomaan.

Ihan jees keskustelu täällä, rupes ainaki naurattamaan tuo jonkun väite että jarrutusmatka 400 metriä. xd

Ei mulla muuta, tylsyyksissäni kävin täällä. Jatkakaa!