Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

taku

/ #11324 Re: Re: Re: Re: Re: Re: HERÄTYS!

24.04.2013 19:56

#11320: - Re: Re: Re: Re: Re: HERÄTYS!

Tieteellisesti ei tietenkään voida todistaa Jumalan olemassaoloa.Se on selvä.Muttaminun mielestäolisparempi puhua elämänkatsomuksista kuin uskonnoista.Eivät ateisitkaan läheskään aina perusta ateismiaan empiiriseen tietoon.Usein tehdään se virhekun puhutaan uskonnosta että hyvin eriliset maailmankatsomukset yritetään niputtaa samaan ryhmään.Tämä on useimpien ns"uskontokriitikkojen" perustavaalaatua oleva virhe. Ei ateismi loppujen lopuksi ole niin erilainen elämänkatsomus kuin ns uskonnot sillä ateistia kristittyä ja muslimia yhdistää lineaarinen aikakäsitys kun taas hindut uskovat sykliseen aikakäsitykseen. Lisäksion huomattava että elämänkatsomukseemme vaikuttavat ukemattomat eri asiatomat kokemukset,kuttuuri,mieltymykset ym on tärkeäämyöshuomata ettäkaikki uskonnot ideologiatja kulttuurit ovat vuorovaikutuksessa keskenään.Usko Jumalaan ei estä itsenäistä ajattelua.Eräs filosofi kiteytti tiedon perusongelman näin "toisaalta on turmiollista ajatella ilman tietoa mutta yhtä turmiollista omaksuatietoa ajattelematta".