Haaste Sauli Niinistölle, Suomen Palloliiton puheenjohtajalle

Vieras

/ #39 Piispanenkin on myöntänyt, ettei AC Oulu ansaitse lisenssiä

28.02.2011 06:31

Eikös se AC Oulun toimitusjohtaja Kimmo Piispanen ole äskettäin jossain todennut, että AC Oulun mahdollisuudet saada liigalisenssi Urheilun oikeusturvalautakunnan kautta ovat seitinohuet. Tämähän viittaa vahvasti siihen, että AC Oulu ei ole oikeasti keksinyt lisenssipäätöksessä mitään moitittavaa ja selvää virhettä. Mutta koska AC Oulun tulevaisuus ja olemassaolo on niin vahvasti riippuvainen liigastatuksesta, liigapaikan eteen yritetään tehdä kaikki mahdollinen jotain muuta kautta.

Näen, että tämä on todella valitettavaa, jos se samalla häiritsee joukkueen valmistautumista tulevaan Ykkösen kauteen, sillä järkevää olisi panostaa kaikki siihen, että talous pysyy kunnossa myös Ykkösessä ja sitä kautta mahdollistuu uusi liiganousu lähivuosina. AC Oulun taloushistorian tuntien nyt ei olisi varaa uhrata panoksia turhiin kikkailuihin, jotka eivät 99,9 prosentin varmuudella kuitenkaan tuo sitä liigapaikkaa kaudeksi 2011. Kaiken keskittymisen ja energian pitäisi suuntautua yhteistyösopimusten uudelleenneuvotteluun ja joukkueen rakentamiseen kohti Ykkösen kautta 2011 ja uutta liiganousua (mielellään ilman satojen tuhansien eurojen velkoja).