KULTTUURI KUULUU VANHALLE

/ #6 Valdelle:

04.05.2013 18:43

Korjataan pari väärinkäsitystä.

1) Kyseessä on kaikkia musikkikorporaatioita koskettava asia.

2) Mikään musiikkikorporaatio ei saa yhteiskunnalta mitään suoraa tai automaattista tukea. Ainoa säännöllinen tuki, jota musiikkikorporaatiot ovat saaneet, liittyy Vanhan musiikkisalista saatuun harjoitusaikaan. Ja se tuki tulee ylioppilaskunnalta, jolle korporaatiot ovat aikoinaan keränneet rahaa, jotta koko Vanhan ylioppilastalo on aikoinaan voitu rakentaa. Ja joka siis kuuluu HYY:lle, musiikkikorporaatioiden emojärjestölle. Ja ei, mikään musiikkikorporaatio ei kylve rahassa, koska toiminnan tarkoitus ei ole kerätä rahaa vaan pitää yllä kulttuuria.

3) Joka korporaatiolla on viikossa vain yksi harjoituskerta, jos siitä vähennetään, jäljelle jää nolla (0). Harjoitustilan siirto muualle, on jollain tasolla verrattavissa esimerkiksi siihen, että kansanedustajat siirrettäisiin Eduskuntatalolta Tikkurilan jäähalliin, koska valtio saa eduskuntatalosta paremman tuoton vuokraamalla sen isolle kansainväliselle yritykselle ravintolaksi / toimistohotelliksi.