Polttoaineen hinta alas

Vieras

/ #368 Bensa ja verot,Auto ja hyödyt

03.03.2011 21:37

Bensa varat hupenee hupenemistaa,ja kyllä sen ymmärtää jos hinta nousee,mutta se että VEDETÄÄN VEROILLA VÄLISTÄ on väärin.Toisaalta,jos ne ei tossa verottas ni sitte ne verottas jossai muussa asiassa,mikä taas ei ole sekään hyvä.Tätä vois pitää valtion tahattomana rohkaisuna päästöttömämpään liikkumiseen.Itse hoidan pitemmät matkat junilla,eipähä tarvii huolehtii ettei tule tuhoja autolle.

Hybridi auto,siis auto,joka tuottaa sähköä bensamoottorilla,kuluttaa täydessä jurrutuksessa (generaattori päällä ja ajaa bensamoottorilla) jopa 40L satasella!
Se siitä ekoloogisuudesta,tai säästöistä.

Toki jos on iso perhe ja lapsia pitää kuskailla kouluun ja harrastuksiin auto on korvaamaton,mutta kuitenkin kauppakäynnit tähän asti onnistunut kävellen,vaikka perheen kanssa porukalla,niin että jokainen kantaa jotakin ja kunto kasvaa,ei että äidit käy ostamassa tarpeet ja lapset istuu koneella laiskana.

Vety autoakin kovasti povataan,mutta ainakaan Lappeenrannan suunnalla ei tietääkseni ole yhtäkään pistettä,mistä vetyä tankata.Maakaasu kyllä löytyy mutta se kun taas hupenee nopeasti.

Eli hyvät ihmiset,on sekä luonnolle (hössön sössön,en väitä että meidän autoilusta tulee ilmastonlämpenenminen,mutta eihän se ole ainoa ympäristö haitta)jos viitsisitte liikkua hieman omilla jaloilla.Ei kaupassa käynnin tarvitse olla pelkkää tavaroiden ostoa,siitä voi tehdä myös hyöty liikuntaa ;)