Metropolian musiikin koulutusohjelman puolesta

Aere perennius

/ #3 Musiikin harjoittaminen ei ole elitististä!

27.05.2013 12:51

Tarvitsemme osaajia jokapäiväisessä elämässämme! Kuunnelkaa ympäristöä! Kaikkialla musiikki soi muodossa tai toisessa, ja sen tuottamiseen tarvitaan osaajia! Kaikenlaiset tosi-tv kilpailut saavat luulemaan, että muusikoksi tarvitsee vain ryhtyä! Kuitenkin muusikoksi kasvaminen vaatii pitkäjänteistä ja laadukasta opiskelua, enemmän kuin mikään muu ammatti! On hyvin sivistymätöntä pitää taideaineita turhina, samaan aikaan kun suomalaisten taidoilla ylpeillään! Hyvin nopeasti Suomi vaipuu unhoon siinä valtavassa kilpailussa, mikä musiikin alalla maailmalla käydään ellei meillä ole päteviä opettajia! Parhaimpiin kouluihin ja yliopistoihin maailmalla vaaditaan sisäänpääsyyn musiikin hyvää osaamista oli suuntautuminen mikä hyvänsä! Taiteen harjoittaminen lisää innovatiivisuutta ja yleissivistys kommunikointitaitoja, joita maailmalla Suomenkin huippuosaajilta vaaditaan! Karsitaanko motivoituneimmat, vaikean pääsykokeen suorittaneet ja haalitaan sankoin joukoin parin kuukauden jälkeen keskeyttäviä, joista yhteiskunta maksaa pääluvun mukaan, ei suoritettujen tutkintojen mukaan?