Kissojen asemaa parannettava eläinsuojelulaissa

niin kerta

/ #21 niin

08.06.2013 15:42

niin nimen omaan. Sitä tekstilläni lähinnä hain että ihmiset siitä pitää saaha valistumaan! Minusta eläimillä tulisi olla kaikki hyvin jo ilman lakejakin. Laki on vain suoja. Ei meilläpäin ainakaan täällä pohjoisessa kulje leikkus autoja tai mtn.. ja jos kulkee niin aika V****un pas**ti ilmoittelevat. Olen töissä käyvä ihminen joten kissani on aikoja sitten leikattu heti kun oli mahdollista juuri tämän takia että ei rotu kissoilla ole enää ihmiselle suurta merkitystä koska maatiaisiakin saa. Rotukissoja tehdään ja niitä jää käsiin kun maatiaisetkaan ei aina tee kauppaa ja nekin valta osa joka tekee jää heitteille. Minusta on ihmisellä pahasti aivoissa vikaa jos ei eläimensä perus tarpeita, lajin mukaisia vaatimuksia jne osaa ottaa huomioon lemmikkiä hankkiessa.Eli jos joku uudistus lakiin tulee ei se kaikille ihmisille näy/ kuulu. maatias kissojen populaatiot tulisi ehdottomasti saada kuriin. Kyllä koirankin lääkärillä käyttö on aika pirun kallista varsinkin kun koko alkaa olemaan reilut 80kg. Olen eläintenhoitaja ammatiltani ja pidän parempaa huolta lemmikeistäni kuin itsestäni. Jos meillä olisi lapsia eläinten hyvinvointi olisi ihan samalla sialla lastenkanssa. SIIS TÄMÄ ELÄINTEN HOITO PITÄÄ SAADA KUULUMAAN KAIKILLE IHMISILLE! ihmetyttää että netti on pullollaan tietoa eläimistä kuin eläimistä mutta ihmiset jotka kissojakin ottaa eivät viitsi niihin perehtyä. Siispä.. Kaikkiin eläimiin ajokortti kustakin lajista erkseen jossa annetaan kokeen perusteella esim 3 vaihtoehtoista rotua (esim koirista) Jotka sopivat sinulle ja saat laittaa. ja tarkkaa seurantaa.. suomi vastaa että kun ei ole varaa tai resurseja seurata näitä.. Niii-in miksihän...... eihän ihmiset noudata lakeja liikenteessäkään.....? Jos eläin on jo nyt niin heikolla mallilla niin mikä saisi ne noudattamaan sittenkään? Lähes joka päivä joku känni ääliö ajaa autoa ja joko aiheuttaa viattoman kuoleman tai pahoja vaaratilanteita.... ajetaan stop merkin takaa jonkun moottoripyörän kylkeen...? päin punaisia ajo. jne jne... faktoja vaan tuon esille että osaa joku sitten nekin porsaan reijät sulkea.. Asia on siis tuotava julki julkisesti joka paikassa. radiot, mainokset, tv, netti, kauppojen ilmoitus taulut. kavereille. PYSYKÄÄ IHMISET LUJANA KUN YSTÄVÄNNE/ SUKULAISENNE HARKITSEE MAATIAISTA; SEKAROTUISTA.... TEKEVÄT VAIN TILAA UUDELLE!!!!!!! Minä ainakin olen pysynyt ja pysyn jatkossakin vaikka sääliksi käykin. Mutta niin karua kun se onkin niin ei se muulla keinoin lopu!