Porotalouden aiheuttamat vahingot yksityistä ihmistä kohtaan tulee saada loppumaan!

poroton mies
pello

/ #112 Kerrankin asiaa

28.12.2007 13:54

Olen seurannut tätä KALLON poroaita kiistaa jo pitkään, ja kerrankin kirjoitettiin asiaa viitaten äskeiseen kirjoittajaan. Sillä näinhän se on että, jos porojen kanssa ei tulla toimeen niin suotta tänne Lappiin silloin Etelä- Suomesta asti muuttaa. Itse olen muuttanut tänne Pelloon Lounais- Suomesta, eikä minulla ole ollut pienintäkään ongelmaa porojen kanssa. Olen suhtautunut asiaan niin, että porot ovat olleet täällä paljon ennen minua ja silloin ne myös saavat minulta rauhan. Ja se mitä väitätte että porot saastuttavat vesistöt ja pohja-vedet on kyllä jo hätävarjelun liioittelua, suoraan sanottuna naurettavaa. Onko teille porojen vihaajat tullu ikinä mieleen mitä tekee karja-talous??? Itse asun suuren maatilan lähellä ja siinä haju ja melu on mitä melkoinen. Ja en usko etteikö siitä tulisi saasteita, myrkyn vihreää pahan hajuista vettä virtaa joka paikassa.. Ja vedenottamo myös hyvin lähellä n:750m. Mutta kaikesta huolimatta en valita, ihmisen täytyy sopeutua pahempaankin. HYVÄÄ ALKAVAA VUOTTA KAIKILLE ja porojen vihaajat, järki käteen!!!