naimalakko

sannavain
Vieras

/ #116 Re: Miksi vain sukupuolineutraali?

28.03.2011 01:15

#107: Lauri Westerlund - Miksi vain sukupuolineutraali?

Lauri Westerlund epäilemättä elää tai hänen läheisensä elävät heteroliitossa. Lauri Westerlundille tekisi hyvää ajatusmatka johonkin kuvitteelliseen diktatuurivaltioon, joka katsoisi Lauri Westerlundin synnynnäisten ominaisuuksien oikeuttavan epätasa-arvoisen kohtelun lain edessä. Lauri Westerlundin lapsenlapsi voisi myös esimerkiksi syntyä kaukaasialaisen ja mustan henkilön liitosta. Jos muistini ei petä, niin vielä 1990-luvulla tällaiset liitot olivat kiellettyjä Alabaman perustuslaissa. Lauri Westerlundin lapsenlapselta lähtisivät perusoikeudet aivan yhtä nopsaan, kuin Lauri Westerlund itse nyt vie ne omasta seksuaali-identiteetistään poikkeavilta ihmisiltä.

Näsäviisastellen voisi sanoa, että eiväthät tummaihoiset tai mulatit olleet tuolloin eriarvoisessa asemassa. Sama oikeus heillä oli mennä naimisiin - samanrotuisten kanssa. Lauri Westerlundilla kaikki ihmiset ovat tasavertaisia, mutta jotkut ihmiset ovat tasavertaisempia kuin toiset. Ehtaa orwellia.