Sallitaan hevoset omille kotipihoille

Adressin tekijä

/ #7 Silja Sippala...

03.01.2008 23:06

..itse en asu kaupungissa vaan maalaiskylässä eikä täällä ole paljon ihmisiä ja vielä vähemmän autoja :) Ja siitä meidän tieltä ei kyllä autot paljoa ajele ohi, koska tie ei ole mikään valtatie ym. Vaan siis olen nyt kunnalle lähettänyt postia ja he sanoivat, että jos kriteerit on kohillaan niin sitten asia onnistuu :) ja sitästä nyt tässä jännitetään, että mitkä ne kriteerit on, koska ei voi vielä tietää mitä kaikkea siinä on.

En mene sanomaan, että "saamme hevosen" enkä että "emme saa hevosta" , koska kaikkea hyvää ja pahaa voi vielä tapahtua :) Ja otsikko on ehkä vähän väärä, tuo "sallitaan hevoset omille kotipihoille", koska tuo viittaa jokaista kotipihaa. Elikkäs siis toki otsikkoa voisi muuttaa, mutta kyllä te järkevät ihmiset tajuatte mitä tarkoitan; tarkoitan siis hyvää, ennen kaikkea tosi tilavaa pihaa sitä hevosta varten. Ja ihan totta; Käyn ratsastamassa yhdellä tinker-tallilla, niin ei siellä ole niin isot tarhat, mitä siinä kaverin pihalla voisi olla. Että ihan tänkin takia, että jos sinne on lupia myönnetty niin mikseipä meille vois myöntää? Ja hevonen ei tulisi vääriin käsiin, koska olemme olleet kaikki kolme tyttöä pitkään hevosten kanssa tekemisissä ja tiedämme missää kulkee raja ja että miten hevosia käsitellään oikein ja silleen, että hevosetkin nauttivat siitä.

Tämä adressi, tämä on ehkä tehty turhaan, koska tämä ei vaikuta kunnan eikä eläinsuojeluviraston päätöksiin mitenkään, mutta teimmepähän nyt vain tämän ja toivomme, että te kaikki saatte miettiä omissa päissänne sitä, että mitä jos jossakin oiski semmonen iso piha minne mahtuis hevonen tai vaikka pariki sellasta. Ihan totta, ette ole nähneet kaverini pihaa joten teillä ei ole kyllä itseasiassa mitään sanomista esim. että hevonen joutuu ahtaalle tms. Oli kuitenkin kiva jutella, nyt varmaan ymmärrätte meidän kantamme tässä keskustelussa. No, te ette sitä päätä miten asiassa käy emmekä myöskään me jotka sitä hevosta ollaan ottamassa, vaan asia on päätettävissä kunnalla ja eläinsuojeluvirastolla. Että näin, asia tais olla tässä. Jos on vielä jotain mikä askarruttaa, kyselkää vain. Mut luulempa, et tässä tuli se mitä tahoitte tietää. Niin, on meillä muuten apuna yksi aikuinen joka on ratsastanut koko lapsuus - ja nuoruusaikansa ja ratsastaa vieläkin. Ja meillä on tiedossa jo hyvät laitumet kesäksi sekä kouluttaja hevoselle, jos sitä tarvitsee.
Pst. Ei ole kyse ollut ihan ikiomasta hevosesta, vaan olemme päättäneet lähteä turvallisimmalle linjalle: Ensin ylläpitohevonen ja katsomme, että onko se hevosen omistaminen oikeasti niin ihanaa kuin väitetään. :)