Avoin kirje Kirkkohallitukselle

/ #49 Re: Kansanlähetyksestä

31.03.2011 14:57

#47: U. Sarnivara - Kansanlähetyksestä

Huhhuh... U. Sarnivara (mikä lieneetkään oikealta nimeltäsi) kyllä paukuttaa minkä näppäimistöstä lähtee. Väität mm. että Kansanlähetys "kääntää takkinsa aina tuulen mukaan niin että kirkon rahavirrat eivät ole vaarassa". Vastaisin tähän, että kirkko on se, joka kääntää takkinsa aina maailman tuulen mukaan.

Tiesitkö, että Kansanlähetyksen kannanotoissa ei ole mitään nykyisten piispojen virallisten julkilausumien vastaista, sillä esimerkiksi 2010 piispainkokouksen selvityksessä Parisuhdelain seurauksista kirkossa todetaan, että ”Osa homoseksuaaleista pitää omantuntonsa pohjalta oikeana elää pidättyvyydessä. Jotkut tahtovat pyrkiä vapaaehtoisen terapian ja sitoutuneen vertaistuen avulla sisäiseen muutosprosessiin. Tärkeää on, että ketään ei leimata eikä eristetä, vaan jokaisen oikeutta toimia omantuntonsa pohjalta kunnioitetaan.” Luitko myöskään ollenkaan aikaisemmin mainitsemaani piispojen ja herätysliikejärjestöjen edustajien 4.3.2009 julkaisemaa yhteistä tahdonilmaisua seurakuntien ja herätysliikejärjestöjen yhteyksistä ja yhteistyöstä? (http://www.churches.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/8FEB0EB55A04D671C225756F003E6DBB?OpenDocument&lang=FI)

Mutta en aio enää vastata perättömiin väitteisiisi. Kuka tahansa voi paukuttaa täällä minkä tahansa nimimerkin takana ihan mitä vain. Omasta puolestani totean lopuksi, että Kansanlähetyksen linja ei ole vuosien kuluessa mihinkään muuttunut (toisin kuin kirkon), eikä Kansanlähetyksen toiminta ole millään tavalla riippuvainen määrärahoista. Jos katsotaan Raamatun suhtautumista rahaan, niin ei sitä himoitsemalla saada kuin pahaa aikaiseksi eikä Jumalan valtakunta ole siitä millään tavalla riippuvainen. Tottakai määrärahat silti edesauttavat Kansanlähetyksen tekemää arvokasta työtä evankeliumin levittämiseksi, vai kyseenalaistatko tämänkin? Addressin allekirjoittaneet eivät halua tukea Kansanlähetyksen ja SLEY:n työtä evankeliumin hyväksi.

Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne. Vilpittömästi.