Lauri Wirén

/ #12 En ihmettele

06.01.2008 16:10

Oireellsita Suomen muslimeille on juuri tämä, että itse ei saada aikaan yhtään mitään, mutta yhteiskunnalta ollaan kinuamassa, tai suorastaan vaatimassa, apua yksityisluonteisten asioiden hoitoon. Tällä en tietenkään tarkoita Suomen tataariperäisiä muslimeja, jotka ovat sisäistäneet tämän yhteiskunnan toimintatavat.
Uskonnolliset yhteisöt ovat Suomessa voineet laittaa pystyyn aivan sellaisia kokoontumistiloja, mitä ovat tarvinneet ja kyenneet kustantamaan. Mikäli on rahasta puutetta, niin sitten on temppelikin ollut vaatimattomampi. Mikäli on kyse jumalanpalveluksesta, niin sen voi tehdä vaikka missä. Suuren moskeijan rakentamisessa taitaa sitten olla kysymys aivan muusta, todennäköisesti kantaväestön käännyttämisestä islamiin. Tuhnuisiin kellareihin kun ei saa asiaan vihkiytymättömiä houkuteltua. Muualla Euroopassa muslimit ovat rakentaneet suuria moskeijoita wahhabi-saudien rahoilla. Eikö niitä riitä tänne asti?