E

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista E.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

15.02.2007 15:42


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

16.02.2007 02:57


Embo Laattori
Kuu

#3

20.02.2007 23:01

Sinun työsi? Kuka maksaa sinulle tästä työstä?

Kuka saarnaa moskeijassa? Mistä hän saa ideologisen tukensa? Moskeijat kaikkialla Euroopassa ovat länsimaille vihamielisen ideologian ja terrorismin levityspaikkoja vihasaarnaamiseen erikoistuneine imaameineen. Minulle moskeija edustaa samanlaista pahuuden ideologiaa kuin natsismi aikoinaan. En sallisi natsien valtakunnansalia Helsinkiin, enkä tule sallimaan valtion rahoittaman moskeijankaan rakentamista. Islamin vastainen mielipide on Suomessa vahva, eikä sitä valtion huutaminen apuun ainakaan lievennä.

Minusta on hyvin mielenkiintoista se, että juutalaiset ovat kyenneet rakentamaan synagoogansa omatoimisesti, omilla varoillaan. Oletan muslimien olevan älykkyydeltään juutalaisten tasoisia ja kykenevän samaan, tarvitsematta valtiota apuun.
kai haavisto
helsinki

#4

05.03.2007 11:37

Ei kenelläkään ole oikeutta elää muiden varoilla saadakseen valtion varoilla itselleen ilmaiseksi jotain mistä muut maksaa itse.

Moskeija valtion varoilla on typeryyttä vain johon UusSuomettunut maa voi "suvaitsevuuden" nimissä ryhtyä.

Tai tarkemmin ajatellen mä haluan ihan oman ilmaisen moskeijan... siihen täytyy saada myös 200 neliön asunto mulle ja tietysti poreamme ja lämmitetty parvele.

Antti Jalli
Espoo

#5

18.03.2007 21:19

No tämän perusteella pitäisi myös valtion kustantaa kaikille uskonnoille yhtä lailla kirkot/temppelit/pyhät paikat ja tietenkin sen tulisi koskea kaikkia virallisia uskontoja kuten Lentävän Spagettihirviön Kirkkoa. (ole hyvä ja katso http://fi.wikipedia.org/wiki/Lent%C3%A4v%C3%A4_spagettihirvi%C3%B6)
Tara Daniell
helsinki

#6

28.03.2007 20:13

Minusta uuden moskeijan rakennus kuulostaa hyvältä idealta, mutta on totta, ettei sitä tarvitse tehdä kaupungin varoilla.
Se voi kyllä tulla hieman kalliiksi, sillä Suomessa ei ole kamalasti muslimeita.
Jonkinlainen keräys olisi tietysti ihan hyvä idea, ja ekä valtio voisi varoittaa hanketta hieman.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

15.05.2007 23:16


Jani Saari
Espoo

#8 jep

12.10.2007 18:32

Suomi on kristitty maa, ja tänne ei rakenneta muslimeille moskeijoita.
Piste.
Lasse Hätinen
Kuopio

#9

12.10.2007 18:44

ei minua haittaa vaikka tänne tulis moskeija, ja Jani Saaren kommentista näkee kuinka ahdasmielisiä osa kristityistä on
Heikki Pulkkinen
Turku

#10

13.10.2007 00:32

Tiesittekö muuten, että verorahoja menee evankelisluterilaiselle kirkolle, valtion kautta, vaikkei kuuluisikaan kirkkoon. Evankelisluterilaisella ja ortodoksisella kirkolla on myös muita etuoikeuksia, kuten oikeus verojen keruuseen. "...ja asettaisi muut uskonnot huonompaan asemaan..."

Mutta luonnollisesti olen ehdottomasti vastaan kaikkia valtion yhteyksiä mihinkään uskonnolliseen järjestöön.
Jani Saari
Espoo

#11

25.10.2007 19:12

Lasse Hätiselle:
Luuletko että esimerkiksi Iranissa muslimit suvaitsisvat kristittyjen kirkkojen rakentamisen?
Lauri Wirén
Helsinki

#12 En ihmettele

06.01.2008 16:10

Oireellsita Suomen muslimeille on juuri tämä, että itse ei saada aikaan yhtään mitään, mutta yhteiskunnalta ollaan kinuamassa, tai suorastaan vaatimassa, apua yksityisluonteisten asioiden hoitoon. Tällä en tietenkään tarkoita Suomen tataariperäisiä muslimeja, jotka ovat sisäistäneet tämän yhteiskunnan toimintatavat.
Uskonnolliset yhteisöt ovat Suomessa voineet laittaa pystyyn aivan sellaisia kokoontumistiloja, mitä ovat tarvinneet ja kyenneet kustantamaan. Mikäli on rahasta puutetta, niin sitten on temppelikin ollut vaatimattomampi. Mikäli on kyse jumalanpalveluksesta, niin sen voi tehdä vaikka missä. Suuren moskeijan rakentamisessa taitaa sitten olla kysymys aivan muusta, todennäköisesti kantaväestön käännyttämisestä islamiin. Tuhnuisiin kellareihin kun ei saa asiaan vihkiytymättömiä houkuteltua. Muualla Euroopassa muslimit ovat rakentaneet suuria moskeijoita wahhabi-saudien rahoilla. Eikö niitä riitä tänne asti?
Jani Saari
Espoo

#14 Kristittyyn maahan ei moskejoita ikinä rakenneta

26.02.2008 19:19

Ahmed voi painua sitten johonkin sellaiseen maahan, jossa väestö on muutenkin muslimeja, jos niin moskejoita kaipaat.
Niklas Blomberg
tampere

#16

15.11.2008 01:04

Vaikka Suomi onkin valtauskonnoltaan kristitty maa, on täällä silti uskonnonvapaus, joten on turha vedota siihen, että Suomi on kristitty maa, koska samat oikeudet koskevat kaikkia. Mitään uskontoa ei tulisi suosia valtion puolesta ja toivottavasti kirkko saadaan jossain vaiheessa irti valtiosta.

"Luuletko että esimerkiksi Iranissa muslimit suvaitsisvat kristittyjen kirkkojen rakentamisen?"

Sillä ei ole mitään merkitystä. Ei jonkin toisen maan epäoikeudenmukaisuus oikeuta meitä toimimaan epäoikeudenmukaisesti kansalaisiamme kohtaan.
riku hakala
lahti

#17

03.05.2010 23:11

No ei tietenkään suomeen saa rakentaa mitään moskeijoita, varsinkaan veronmaksajien rahoilla! Eiköhän me veronmaksajat sponsoroida jo ihan tarpeeksi ulkomaalaisten "pakolaisten" sosiaaliturvaa jo liiankin paljon. Jos jonnekkin on moskeija pakko rakentaa niin sellaiselle alueelle suomessa, jossa on todella harvaan asustettua. Vaikkapa lappiin. Suomi on kohta samanlainen maa kuin Ruotsi, jossa tavataan jo harvoin sellaisia ihmisiä jotka olisivat aitoja Ruotsalaisia...

Mutta ei moskeijoita Suomeen kiitos.