naimalakko

/ #187 Re: Re: Re: Hyvä sannavain,

03.04.2011 20:05

#180: Jami - Re: Re: Hyvä sannavain,

Yhtä vähän minä voin seksuaalivähemmistöön kuuluvana kuvitella seksiä tai avioliittoa vastakkaista sukupuolta olevan kanssa, mutten minä käytä energiaani siihen, että heteroiden oikeuksia puolustavissa adresseissa kuvailen yksityiskohtaisesti sitä, minkälainen inhonpuistatus käy lävitseni heteroseksiä ajatellessani. En myöskään huutele ohitseni käveleville heteropareille, että minusta heidän touhunsa ovat outoja ja että mielessäni he rinnastuvat insestinharjoittajiin (siis wtf..). Heteroseksiäklötyksestäni huolimatta en ole vastustanut yhtäkään heteroparien lainsäädännöllisen aseman parantamista sen paremmin nettiadressein kuin polvirukouksinkaan eduskuntatalon rappusilla. Joskus kaupungilla vastaantulevat hyvin nuoren naisen ja hyvin vanhan miehen muodostavat parit kuuluvat omassa ajatusmaailmassani marginaaliin samalla tavalla kuin sinulla homot, mutten minä siltikään ole suu vaahdossa levittämässä inhoani heidän eteensä enkä varsinkaan koeta saada avioliittoon jonkinlaisia omalla mukavuusalueellani liikkuvia maksimi-ikäerorajoja.

Äänestäessäni ja yleensä yhteiskunnallisia uudistuksia pohtiessani koetan muun muassa edistää perus- ja ihmisoikeuksien toteutumista perustelemalla asiat itselleni faktaperustein.  Aika kovasti saan välillä tehdä töitä oman asenteeni kanssa esimerkiksi silloin, kun jokin minun ihmisarvoni kyseenalaistavan ryhmittymän toimitsija pyytää minua allekirjoittamaan nimeni puolueen perustamisvetoomukseen. Olen myös esimerkiksi puolustanut isien oikeuksia huoltajuusprosessissa, vaikka tuollaiset heterokuviot eivät omaan maailmaani kuulukaan ja monesti ne samat heteroisät asettuvat poikkiteloin minulle tärkeiksi kokemieni asioiden kohdalla.

Jos sinulla pääasiallisena päätöksien perusteena ovat äklötyksentunne ja fiilis siitä, että onpas toi outoa ja ihan marginaalissa, niin terve vaan.