Tv lupa pois.

Kerava

/ #14

10.01.2008 03:13

Mielestäni on väärin pakkorahastaa niitä kansalaisia, jotka eivät nauti Yleisradio Oy:n tarjoamista palveluista. n. 90% Tv-lupamaksujen varoista kilahtaa Yleisradio Oy:n kassaan, jolla Yleisradion toimintaa rahoitetaan.
Mielestäni sekään ei ole oikein, että kun tv-lupamaksajien määrä koko ajan vähenee, niin niitä ketkä ko. lupamaksua maksavat(kuten minä) "rokotetaan" entisestään korottuvilla lupamaksuilla.

Ratkaisuina näkisin sen, että Yleisradio Oy siirtyy maksulliseksi ja ne maksaa, ketkä ko. kanavia katsovat. Pelkästään tällä toimenpiteellä saadaan tv-lupamaksua n. 90% halvemmaksi, jonka maksaisin riemuiten, tai tv-lupamaksun poistaminen kokonaisuudessaan ja siirrettäisiin verotukseen, jolloin jokainen veronmaksaja maksaisi.

Sana tv-lupamaksukin on itsessään erittäin harhaa johtava, koska pääasiallinen tarkoitus on rahoittaa Yleisradio Oy:n toimintaa.
Tv-lupamaksun tulisi olla lupamaksu hallussa olevasta televisiosta/televisioista, eikä pakkomaksu kanavista, joita ei katso.