Pedofiileille vankeutta

Mikkeli

/ #2

14.01.2008 01:30

1. En sanoisi lapsen raiskaamista kolme kertaa oirehtimiseksi. Asiaan johtaneet syyt ovat epäolennaisia - toki selvittämisen arvoisia syyllisen parantamiseksi ja tulevien rikollisten ehkäisemiseksi. Jos puhutaan kuitenkin rangaistuksista, motiivit ovat täysin merkityksettömiä ja hänen kuuluu joutua vastuuteen. (Samalla tavallahan voitaisiin armahtaa murhaajia, jos heillä on onneton lapsuus).

2. 17-vuotias ei ehkä ole laillisesti vielä aikuinen, eikä varmasti henkisestikään. Laillisesti hän on kuitenkin vastuussa omasta seksuaalisuudestaan - ei sillä, että raiskaus ja pedofilia liittyisivät millään tavalla seksiin. Ja henkisestikin 17-vuotiaan kuuluu kyeta ottamaan vastuu omista teoistaan. Kuka todella uskoo, että hän raiskasi viattoman lapsen koska oli "epäkypsä"?!

3. Pitkä vankilatuomio auttaa merkittävästi uhria!! Herranjumala, kuinka tälläistä voi edes kysyä? Vaikka tekoa ei voi tehdä tekemättömäksi, voivat uhri ja hänen läheisensä ainakin olla varmoja siitä että kyseinen henkilö ei ole heille enää mikään uhka. He saisivat mielenrauhan siltä, etttä syyllinen kävelee kaduilla heidän joukossaan. He saisivat vakuutuksen siitä, että he olivat viattomia tapahtumaan. Siitä, että oikeus ja valtio tekivät kaiken mahdollisen varmistaakseen että he voisivat jatkaa elämässään eteenpäin. Että laki olisi heidän puolellaan ja tekijää vastaan. Että tekijä saisi edes jonkinasteisen rangaistuksen teosta, jota ei koskaan saisi tapahtua. Raiskatut monesti puhuvat siitä, että syyllisen tuomitseminen on sivun kääntyminen uuteen elämään ja varmistus siitä, että oikeus on tapahtunut. En usko, että pikkulapsi perheineen on tälläistä puhdistusta kokenut.

4. Miksi muuksi sanoisit 8-vuotiaan raiskausta kuin pedofiliaksi? Mikä muu voisi ajaa tähän, paitsi taipumus pedofiliaan? Pedofilia on sairaus, jota ei voi parantaa, mutta sen voi hallita.