naimalakko

Vieras

/ #247 Re: Hei keijot!

13.04.2011 08:54

#244: NORMAALI - Hei keijot!

Huippuälykäs? Kirjoitustesi taso kertoo jotain aivan muuta (ihan jo lähtien otsikoista "hei keijot, homot, neitirunkut vai mikä se yksi nyt oli...yhtä tasokas sana kuitenkin.." - näinkö älykäs ihminen kanssaihmisiin viittaa?! Gimme a break!!). Älykäs ihminen on perillä asioiden faktoista ja tunneälykäs ihminen osaa ilmaista itseään rakentavasti - yleistäminen ja ihmisten uhkailu ei ole rakentavaa keskustelua, vaan antaa melko älykääpiön vaikutelman.

Miten Sinua on vastapäiset naapurit mahtaneet häiritä? Oletko niin kyvytön ettet osaa heidän kanssaan keskustella rakentavasti mikäli rikkovat taloyhtiön sääntöjä tms.? Jos Sinua sen sijaan häiritsee ylipäätään se fakta että he asuvat yhdessä niin siihen heillä on toki täysi oikeus. Homolandia? Mielestäni päästäisiin kaikki helpommalla jos sinä muuttaisit sinne tynnyriin missä henkisesti jo elät. Tuskin hirveän montaa kaveria sinne seuraksesi saisit, joten olisi parempi jos sinäkin yrittäisit pikkuhiljaa tulla sieltä pois.

Yhtä lailla minä voisin vaatia että kaltaisesi ahdasmieliset, tappouhkauksia jakelevat raivopäät pitäisi eristää jonnekin linnaan. Siinä on ihan yhtä paljon järkeä kuin noissa sinun kommenteissa.

Sairas itsekkyys? Mitä se on? Piittaamattomuus? Mitä se on? Tosissako olet sitä mieltä että KAIKKI homoseksuaaliset ihmiset täyttävät nämä kriteerit (montako mahdat tuntea?) ja heteroseksuaaleista ei kukaan? Itsekkäitä ja toisista piittaamattomia ihmisiä lienee molemmissa ihmisryhmissä - ainakin oman kokemani mukaan. Seksuaalinen identiteetti ei ole suoraan yhteydessä noihin mainitsemiisi "ominaisuuksiin" ja älykäs (normaali) ihminen ei tee moisia yleistyksiä joista jo pikkulapsikin tietää ettei ne pidä paikkaansa.

Ajan itse työni ja vapaa-ajan puitteista melkoisesti autoa. Minulle (sairaat) itsekkäät ja muista piittaamattomat ihmiset edustavat esim. ihmisryhmää jotka moottoritiellä ajavat hurjaa ylinopeutta ja tunkevat ohituskaistalla edellä ajavan perään kiiinni ja vilkuttelevat valoja jos toinen ei suostu kiihdyttämään autonsa vauhtia valtavaan ylinopeuteen (jotta tämä perässätulija pääsisi 3 sekuntia nopeammin auton ohi). Ohituksen jälkeen kruunaavat tämän joskus niin että ajavat toisen auton eteen ja tahallaan hidastavat vauhtia (sairasta) ja ruittaavat pesulasinestettä takana tulevan tuulilasille...  "MInä,minä,minä"-ajattelu on itsekkyyttä. Toisten turvallisuudesta piittaamattomuus on - aivan oikein, piittaamattomuutta ja itsekkyyttä. Ja minulle edellä kuvattu käytös täyttää jossain määrin myös "sairaan" tuntomerkit. Pelottavan usein näiden tyyppien alla on Audi. Olenko silti valmis leimaamaan ja yleistämään kaikki Audi-kuskit samanlaisiksi kusipäiksi? Vaikka saisin lisää pontta männä vuosina isoista otsikoista joissa Audi-kuski ajoi pääkaupunkiseudulla hurjaa ylinopeutta ja päin punaisia suojatiellä kävelleen lapsen päälle ja lapsi kuoli...

Tämä kaikki ei tee kaikista Audi-kuskeista automaattisesti mulkkuja. Sama pätee tuohon sinun logiikkaasi homoista. Eivät ole kaikki samasta muotista - monien kohdalla ainoa asia mikä heitä yhdistää on tosiasia että jakavat elämänsä (toivottavasti onnellisina) samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa. Miksi se häiritsee ja kiinnostaa sinua niin kovasti? Ei muakaan kiinnosta millä autolla ihmiset ajavat - kunhan käyttäytyvät asiallisesti liikenteessä, eivät aja kännissä, eivätkä muutenkaan vaaranna muiden ihmishenkiä hölmöilyllään. Saman asenteen voisit harjoitella itsellesi ja ehkä joka päivä käy niin että tutustut hyvään tyyppiin (töissä, vapaa-ajalla) ja teistä tulee hyvät frendit - elämänkatsomus on samanlainen jne.jne. Joku päivä tyyppi sitten rohkaistuu kertomaan sulle että jakaa elämänsä samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa. Onko sillä oikeasti siinä kohtaa merkitystä ja mitätöikö se kaiken sen hyvän mitä ystävyydessänne on?

Kehoittaisin sua olemaan vähemmän tuomitseva ja suhtautumaan ympäristöösi hieman avarakatseisimmin - muuten tulet jäämään jatkossakin monesta asiasta paitsi.