Adressi Tuomelan koulun lakkauttamista vastaan

Takana taitaa olla jotai muuta

/ #59 Re: mistä niitä säästöjä saadaan

24.08.2013 22:04

Säästöjä saadaan hyvinkin yksinkertaisesti. 5,5 m € oli laskettu menevän remontointiin ja laajennukseen (koska 'kaikkia kouluja alueella tarvitaan' kuten Vantaan kaupungin kaksi vuotta sitten tehdyssä Myyrmäen alueen raportissa on sanottu). Mutta, nyt sanotaan että oppilasmäärät pysyvät samoina, miksi siis enää tarvitaan laajennusta? Remonttia on kaivattu koska sisäilma on tuntunut tunkkaiselta. Jos olisi edes kerrankin kysytty koulua käyvien lasten vanhemmilta, lapsilta tai opettajilta kumpi on parempi vaihtoehto, lakkauttaa koulu vai kärsiä ikkunan avauksesta olisi varmaankin vastaus ollut meiltä kaikilta tätä ihanaa historiallisestikin Vantaalle arvokasta koulua rakastavilta vastaus ollut selvä. Vaan selvitystyöntekijät, kolmen kopla akselilta Tikkurila, Rekola ja Herttoniemi ei kertaakaan kysynyt ideoita säästöihin vanhemmilta tai koululta. Meiltä jotka näemme kokonaiskuvan koko Hämeenkylän kehityksestä vanhan Kuninkaantoen varrella. Saimme lukea uutisen aamu-Hesarista. Tällaista lähidemokratiaa ja kunnan ja kotien yhteistyötä! Vaan ei pidä yleistää - valmistelustaa vastaa omien sanojensa mukaan yksi ihminen (joka omien sanojensa mukaan ollut mukana kaikissa vaiheissa mutta ei silti kysyttäessä tiennyt esim. että kyseessä ei ole home-ongelmainen koulu) eli Elina Lehto-Häggroth.

#7: -