Perintövero pois

Valitse nimimerkki

/ #163 20% / 80%

27.08.2013 17:52

Sinä käyt työssä sitävarten, että sinä ostat palkallasi oman omaisuuden. Voithan sina ostaa palkallasi myös toisilta jääneen omaisuuden, ota vaikka velkaa ja maksa se elämäsi aikana. Mitään ilmaista ei pitäisi olla olemassa kenellekkään. Minun vanhemmat olivat köyhiä, eikä heiltä jäänyt perinnöksi käytännössä mitään, miksi sinun täytyisi saada toisten tekemä suuri omaisuus ilmaiseksi. Vai haluatko Suomeen kastijaon, että rikkaiden lapsilla vain omaisuus kasvaa tekemättä itse sen eteen mitään ja köyhien lapset pidetään vaikka väkisin köyhänä kuten vielä 20 luvulla. Ymmärrän kyllä, että äkkirikastuminen vaikka perimällä olisi kiva, mutta kun Suomen valtiokin tarvitsee rahaa kokoajan vain enemmän ja sitä otetaan myös perintöveroina, jotka kyllä voisi olla vaikka 80%, eli sinulle jäisi ilmaiseksi toisten tekemästä omaisuudesta se 20%. Voisithan sinä ostaa sen lopunkin valtiolta vaikka etuosto oikeudella jos se sinulle niin tärkeä olisi. Mutta jos sinä et sitä ostaisi, niin voisi joku muu ostaa sen sitten valtiolta. Perintövero voisi olla 80% myös siksi, että valtio voisi ylläpitää palveluita myös pienituloisille, eikä palkkaveroje täytyisi nostaa.