Pikku-Heikiltä ja Pikku-Lorelta kaksimielisyydet pois!

Jarna Rintaniemi

/ #25 Mitä eroa on lasten jutuilla ja aikuisten syöttämillä käsikirjoituksilla?

14.02.2008 19:16

Itse olen sataprosenttisesti tämän adressin takana ja laajemminkin lasten ja nuorten seksuaalisen kasvun rauhan takana.

Kukaan meistä allekirjoittaneista tuskin haluaa kieltää lasten ja nuorten seksuaalisuuden ja luonnolliseen kehitykseen kuuluvan kiinnostuksen näitä asioita kohtaan. Mielestäni on kuitenkin eri asia lähtevätkö nämä "keskustelunavaukset" lapselta/nuorelta itseltään vai meiltä aikuisilta.

Jos lapseni haluaa tutkia seksuaalisuuttaan suon sen hänelle ilomielin, mutta en pidä ajatuksesta, että vieras aikuinen syöttää hänelle sanoja suuhun. Kuinka inhottavalta tuntuu ajatus aikuisesta käskemässä ala-ikäistä tyttöä/poikaa esittämään kaksimielisiä juttuja kioskin nurkalla hengailevalle sedälle? Johan siitä älähtäisi vanhemmat ja yhteiskunta jos joku harrastaisi tällaista joka viikonloppu. Miksi se on hyväksyttävämpää kun se tapahtuu TV-lähetyksessä ja keskustelukumppanina on julkkis?