Auttakaa pelastamaan Klemetskogin kyläkoulu!

kuntalaisen ja lapsiperheiden puolesta

/ #2 arvokysymys

03.10.2013 06:13

Kyllähän tämä on täysin arvokysymys, kun kunnan paikallislehdessäkin vielä Ukkola ilmoitti säästöjen syyn, eli kunnan virkamiesten palkankorotukset. Eipä tässä taloustilanteessa ole muissakaan yrityksissä palkankorotukset toteutuneet aiemmin sovitussa mitassa kun rahaa ei ole. Tuusula Oy toimii hieman toisin. Kyllä lasten tulisi olla etusijalla ja palkankorotusten hyvin hyvin maltillisia ettei jouduta myöhemmin irtisanomisiin.
Koulun siirtäminen keskeisemmälle paikalle olisi järkevää, koska kyläkoulun ideana on olla kylän lähikoulu. Klemetskog on koko kunnan koulu eikä sijainti enää palvele tarkoitustaan. Tuusulan ruotsinkielisen koulun tulisi olla kunnalle ylpeydenaihe, naapurikunnassa Keravalla tämä on jo ymmärretty kilpailuetuna ja imagoasiana. Tuusula ei osaa käyttää omia vahvuuksiaan kunnan kehityksessä ja markkinoinnissa, ei siis ihme että rahat ovat loppuneet. Harmillista jos Tuusula tosiaan katsoo että lapsiperheet ovat tässä se taho joka joutuu maksumieheksi. Varmaankin kunnan johdossa pitäisi tapahtua isoja muutoksia jotta kuntalainen olisi taas päätösten keskiössä eikä virkamies, jonka työtä muuten on kuntalaisten edusta huolehtiminen. Toteutuuko näissä linjauksissa kunnan ja kuntalaisten etu? Miksi äänestäisimme enää seuraavissa kuntavaaleissa nykyistä kunnanjohtoa?