Paperiresepti on säilytettävä sähköisen reseptin ohella.

.....

/ #58 Re: Re: Turhaa panikointia

12.10.2013 15:32

#42: lääkäri - Re: Turhaa panikointia

Lääkäri tässä valittaa: "Tuhannet apteekityöntekijät pääsevät vapaasti katselemaan vaikka helsinkiläisen julkkislaulajan mielenterveyslääkitystä niin halutessaan. Koska valtakunnassa kirjoitetaan miljoonia lääkkeitä, on mahdotonta jäljittää kuka on käynyt reseptikeskuksessa kenenkin tietoja katsomassa."

Kannattasisi tutustua hieman tähän järjestelmään, ennenkuin valittaa, vaikka teillä kiireistä onkin. Reseptikeskukseen jää jälki jokaisesta katsomiskerrasta, eli tämä hypoteettinen julkkislaulaja näkee jokaisen, joka on reseptiä käynyt katsomassa. Mikäli katsojia on muualta kuin siitä apteekista, josta on kyseisen lääkkeen hakenut, niin tälle apteekkilaiselle tulee kenkää tai varoitus.

Lääkäreillä tulisi kuitenkin olla mahdollisuus paperisen reseptin kirjoittamiseen poikkeustapauksissa. kaikki huumausaineet ja PKV-lääkkeet pitäisi kuitenkin säätää määrättäväksi vain e-reseptillä, jolloin saataisiin lukuisat väärinkäyttäjät kuriin, kun ei enää käytännössä voisi hakea niitä reseptejä monilta eri lääkäreiltä. Samalla helpottuu lääkärienkin valvonta reseptien kirjoittamisen osalta ja sehän on myös hyvä asia, eikö olekin?