Lahden linja-automaksut halvemmiksi

Lahti

/ #6

26.12.2006 12:43

Muistakaa Matkahuollon sarjakortit. Esim. matkaan Salpakankaalta Lahden keskustaan riittää yhdeksän (9) kilometrin kortti, jolloin ei tarvitse maksaa tuota mainittua 12 km:n kaupunkitaksaa (3,10 eur). MH:n 22 tai 44 matkan kortti on vuoden voimassa ja toimii kaikkien liikennöitsijöiden autoissa (siis myös Pekolan) ympäri Suomen (poislukien Turun ja YTV-alueen paikallisliikenne-toimii siis näidenkin alueitten kautta kulkevissa kaukovuoroissa). Sarjakortti ei ole henkilökohtainen ja sillä voi maksaa useita matkoja kerralla.

Hintaesimerkki: 9 km:n ja 44 matkan MH-kortti vakiovuoroihin maksaa 83,50 e, joten yhden matkan hinnaksi jää 1,90 euroa. Samalla kortilla pääsee Lahdesta siis niin Salpakankaalle (esim. numerolinjoilla 3, 4x, 40x, 41; Miekkiön, Lammin, Kärkölän, Herralan vakiovuoroilla) kuin Ahtialaan (numerolinjoilla 2, 3; Heinolan vakioilla). Toki kortti käy pikavuoroihinkin, mutta sitten pitää olla lisäksi 2,70 e käteistä.

Pysäyttämällä auto reilusti huitomalla ja kertomalla kuljettajalle autoon noustessa poisjääntipysäkin nimi, homma toimii sujuvasti.