Tarvitsemme Vanhusasiavaltuutetun

Vieras

/ #32 ikäihmiset ovat yhtä arvokkaita ja tärkeitä kuin lapset ja vauvatkin

23.10.2013 12:11

henkilökohtaisesti arvostan ja kunnioitan vanhempia ihmisiä suuresti ja sen vuoksi on todella vaikea käsittää sitä miksi ihmiset joutuvat kärsimään vanhetessaan asioista jotka niin pienellä vaivalla tai muutoksella voisi olla täysin toisin. oli kamalaa lukea useita vuosia sitten lehdestä miten vanhuksia sidotaan sänkyyn kiinni, ei pestä tarpeeksi eikä auteta wc-asioiden hoidossa vaan laitetaan vaipat mitä ei vaihdeta ja niin surullisen pitkä lista lisää kamalia asioita jotka eivät anna vanhuksen elää elämäänsä arvokkaasti loppuun. niistä uutisista ollaan paljon parannettu ja menty parempaan suuntaan mm.enemmän koti hoitoa ja muuta mikä mahdollistaa onnellisen vanhuuden omassa kodissa tai hoito kodissa. mm.näihin ikäviin asioihin olisi pystytty vaikuttamaan jo kauan sitten esim juuri vanhusasiavaltuutetulla. onneksi suunta on oikea ja paljon on parantunut menneestä ja vanhukset saavat moneen asiaan tukea ja apua, mutta nyt adressiin tuulta purjeisiin ja valtuutettua kehiin vaan.sori venahti kommentti vähän pitkäksi kun tunteet otti vähän vallan näppäimistöllä :) kiitos