Puhdas sisäilma Porin lapsille!

Usko Nasia

/ #24 Paikallislehden "puolueettomuus" ?

24.10.2013 11:06

Epäilyttää paikallislehtemme "puolueeton" rooli asiassa. Tekstaripalstalla ei ole ollut asiaan liittyviä kommentteja eikä paikallislehden mielipidesivulle päiviä tarjolla ollutta oheista kirjoitustakaan ole julkistettu - vielä.
"
Missä viranomaiset?

Jos lapsen kotitalo todetaan korjauskelvottomaksi, niin lastensuojeluviranomaiset ovat uhkaamassa huostaanotolla ellei tilannetta korjata. Missä nämä kukkahattutädit ovat nyt Porin sisäilmatyöryhmän raportin pohjalta? Mikäli yksityinen työnantaja altistaa alaisensa vaaroille, työsuojeluviranomaiset uhkaavat vähintäänkin uhkasakoilla. Miksi samat säännöt eivät päde esimiesvastuussa oleviin kaupungin esimiehiin esim. päiväkodinjohtajiin ja rehtoreihin? Pitäisikö kaupungin esimiestoiminta ulkoistaa/yksityistää parannuksien saamiseksi? Jos opettaja laskee kätensä oppilaan olkapäälle, syntyy maanlaajuinen kohu seksuaalisesta häirinnästä. Lieköhän siinäkin syynä huonot kotiolot taikka vaan lapsen taipumus häriintyä pienemmästäkin? Tällaisilla syillähän homeoireitakin perustellaan. Hävettää todella nykyaikaisten aikuisten puolesta, että adressi ”Kissojen asemaa parannettava eläinsuojelulaissa” kerää lähes 2500 allekirjoitusta kun taas lasten etua ajava adressi ”Puhdas sisäilma Porin lapsille” kerää vain runsaat 500 allekirjoitusta. Ovatko homevauriot turruttaneet nykyisten aikuisten aivotoiminnan? Pitääkö tähänkin asiaan saada raumalaisen jääkiekkoilijan kannanotto, jotta asiaan tartuttaisiin korjausten saamiseksi?
"