Puhdas sisäilma Porin lapsille!

Vieras

/ #25 Re: Re: Re: Re: Sairas lapsi

24.10.2013 11:37

#22: Isä - Re: Re: Re: Sairas lapsi

Herralahden päiväkodin osalta tiedän kertoa, että rakennus on yksityisessä omistuksessa ja tontti on vuokrattu kaupungilta. Tontin vuokrasopimus päättyy toukokuussa 2017, kuten myös kaupungin rakennusta koskeva vuokrasopimus. Ei liene epäselvää, että sisäilmaongelmista ei haluta nostaa turhaa mekkalaa, jotta omistaja saa rakennuksesta täyden vuokratuoton ilman korjauskustannuksia vuoteen 2017 asti. Mikä mahtaa olla kaupungin intressi omistajien suhteen?. Muuttokustannuksiksi oli arvioitu ylen uutisen mukaan 150 000 euroa. Samapa kai luulisi olevan, suoritetaanko muutto vuonna 2014 tai 2017. Kiinteistön omistajan kanta on, että rakennus on elinkaarensa päässä. Luulisi Porista löytyvän tiloja, joissa voi laillisesti harjoittaa päiväkotitoimintaa, tai jos ei löydy, varmaan löytyy kiinteistösijoittajia, jotka sellaisen rakentaa ja vuokraa kaupungille. Näin ei kaupungin tarvitsisi sijoittaa omaa pääomaa ja vuokrakustannuksia pitää jokatapauksessa maksaa nykyisessäkin tilanteessa. Vuokratasosta ei toistaiseksi ole tietoa. Vuokrasopimukset kuitenkin ovat kaupungilla julkisia asiakirjoja ja vuokran määrä suhteellisen helppo tarkistaa. Olen sitä mieltä, että kaikki tahot, jotka voivat nousta barrikaadeille, nouskoon! Törkeää, että kaupunki osoittaa täydellistä välinpitämättömyyttä asukkaidensa terveyttä kohtaan, kun asioihin ei ole ajoissa puututtu.