Puhdas sisäilma Porin lapsille!

Vieras

/ #33

25.10.2013 11:45

Ihmetyttää Porin kaupunginjohtajan tekemä budjettiesitys, jossa kouluverkkouudistuksen ja sisäilmaselvityksen vaatimien toimenpiteiden toteuttamiseksi vuosien 2015 ja 2016 investointisuunnitelmiin lisättiin 2 miljoonaa euroa kumpaankin vuoteen. Ensimmäinen kysymys kuuluu: mihin toimenpiteisiin on varattu 2 miljoonaa euroa? Onko sillä taas ajateltu rääpivän vähän sieltä täältä ja tehdä ns. lumekorjauksia? Toinen kysymys: Jos jo pelkästään Kaarisillan koulun peruskorjauksen kustannusarvio on 6,3 miljoonaa euroa, ja työryhmä toteaa koulun täyttävän valtioneuvoston homekouluille myöntämän rahoituksen kriteerit, miksi ei toimeen tartuta? Kuten raportissakin on mainittu, ei rahoituksen puute ole laillinen peruste peruskorjausten lykäämiselle. Miksi siis peruskorjaamiselle ei perusteta hanketta ja haeta valtioneuvoston tyrkyttämää homekoulurahoitusta ja panosteta se, mitä kunnan omarahoitusosuus vaatii? Tuo kahden miljoonan euron määrärahojen korotus vuosille 2015 ja 2016 (ei siis vielä edes ensi vuodelle)tuntuu lähinnä loukkaavalta. Kaarisillan koululaisten vanhemmat ja opettajat, herätkää!