Muuramen Sykkeen toiminta uhattuna

Talkootyöläinen

/ #25 Sykkeen toiminta uhattuna...

20.05.2011 09:01

Sykkeen oman kirjoituksen mukaan Muuramen Asukaslautakunnan päätös salimaksujen periminen aikuisten vuoroista pakottaa nostamaan seuran jäsen-ja kertamaksuhintoja.Lisäksi he jatkavat, että miksi kunta haluaa liikuntaseuran jäsenmaksujen olevan korkeampia(seurahan itse päättää jäsenmaksunsa suuruuden). Toisessa vaihtoehdossa Syke on lopettamassa lasten liikuntaryhmät kokonaan.(eihän lapsille tullut salimaksu) Minä lopettaisin ensisijaisesti yli 18-vuotiaiden ryhmät, joilta peritään salimaksu.(seurahan on perustettu erityisesti lapsille).Kolmas vaihtoehto oli lopettaa koko seuran toiminta.Jossa he kysyvät, miksi kunta ei tue voimisteluseuran toimintaa.(Antaa mm.ilmaiset salivuorot alle 18-vuotiaille, vuosiavustusta ). Neljäs vaihtoehto minun mielestä olisi, että toimintaa alettaisiin pyörittää talkoovoimin, niinkuin muissakin Muuramen urheiluseuroissa.(Ohjaajahan saa parhaan maksun, kun näkee, että lapsi kehittyy ja parantaa suorituskykyään vuosien varrella).Sykehän ei täytä yleishyödyllisten urheiluseurojen perusedellytyksiä vaan on " Bisnesyritys". Normaali urheiluseuran toimintaan kuuluu erilaisten kilpailujen ja pelien järjestäminen, joista peritään osanottamaksuja. Sykehän ei järjestä tälläistä toimintaa.(Onkohan verotusasiat kunnossa)