Säilyttäkää Mikkelin kaupunginorkesteri / Save Mikkeli City Orchestra

Mikkeli

/ #12 Kulttuurinkuluttajat ovat veronmaksajia

08.03.2008 13:36

Jaksan aina ihmetellä sitä, että eikö Mikkelin päättäjillä ole minkäänlaista aavistusta siitä, millä kaupunkia tehdään houkuttelevaksi nuorille ja aikuisille ihmisille: hyvillä terveyspalveluilla, hyvillä, turvallisilla, ei liian suurilla kouluilla ja monipuolisella, kiinnostavalla harrastus- ja kulttuuritarjonnalla. - Ei yksittäistapahtumilla, vaan koko ajan hengittävällä kulttuurielämällä. Jos eri alojen taiteilijat karttavat Mikkeliä, sitä rupeavat karttamaan myös taiteiden (kulttuurin) harrastajat, joista hyvinä veronmaksajina kaupungin taloudesta huolehtivien luulisi nimenomaan olevan kiinnostuneita. Nykyään samat ihmiset voivat harrastaa raveja, markkinoita, liikuntaa, gallerioita ja konserteissa käymistä. Ihan oikeasti! Ja kaupunginorkesteri (mm. musiikkiopiston ohella) tekee mahdolliseksi nimenomaan musiikkielämään sisään kasvamisen. Ilman kaupunginorkesteria musiikkiopistokin muuttuu ikäänkuin torsoksi.