Ei uraanikaivostoimintaa Kuusamoon

/ #145 Mielenosoitus Oulussa 30.11.2013

24.11.2013 22:44

Puhtaan veden ja elinympäristön puolesta - Uraanivapaa Pohjola

Tule osoittamaan mieltä vastuutonta kaivospolitiikkaa, uraanituotantoa, -voimaa ja -aseita vastaan.

Suomi on ajautumassa uraanienergia- ja kaivosreservaatiksi, mikäli yhteiskunnan eri tahoilta nousevaa kritiikkiä ei kuunnella. Mielenosoitus vaatii vastuullista energia- ja kaivospolitiikkaa.

Mielenosoitus Oulussa lauantaina 30.11.2013 klo 12, kokoontuminen Torinrannassa.

Klo 14-17 pääkirjastolla keskustelua ja muuta ohjelmaa.

För en ren livsmiljö och vatten - Uranfritt Norden
Kom och demonstrera mot en oansvarig gruvpolitik, mot produktion av uran och kärnkraft samt mot kärnvapen.
Finland håller på att bli ett kärnkrafts- och urangruvsreservat, om våra beslutsfattare inte lyssnar till kritik från olika håll. Manifestationen kräver en ansvarsfull energi- och gruvpolitik.
Manifestationen i Uleåborg Torgstranden (Torinranta) lördagen den 30. nov. 2013 kl 12 (finsk tid).
Diskussion och annat program kl 14 - 17 (finsk tid) i Huvudbiblioteket.

Buhtes čáziid ja birrasa beales - Uránafriija Davviriikkat
Hás donge searvvat miellačájáhussii eaimmaskas ruvkepolitihka, uránabuvttadeami, váimmusfámu ja uránavearjjuid vuostá. Suopma lea farga uránaenergiija- ja ruvkereserváhtta jos mearrideaddjit eai guldal dan kritihka mii badjána servodagas. Miellačájáhusas mii gáibidat vásttolaš energiija- ja ruvkepolitihka.

Miellačájáhus lea Oulus lávvardaga 30.11.2013 ja álgá dmu 12.00. Čoahkkaneapmi Torinrantas.

Dmu 14-17 ságastallan ja eará prográmma Oulu gávpoga váldogirjerádjosis.

For a clean living environment and water – Uranium-free Nordic Countries
Come and join to our demonstration against irresponsible mining policy, the production of uranium and nuclear power and nuclear weapons.
Finland is becoming a nuclear power and uranium mining reservation, if our decisionmakers do not listen to the critisism which is arising from various parties of the society. Demonstration requires responsible energy and mining policies.
Demonstration will take place in Oulu Market shore (Torinranta) Saturday, 30. Nov. 2013 12:00. Discussion and other programs at 14:00-17:00 at the Main Library.

Järjestäjät: Lappilaiset Uraanivoimaa Vastaan ry, Meri-Lapin ydinverkosto, Pro Hanhikivi ry, Stop Talvivaara -kansanliike, Ei uraanikultakaivosta Kuusamoon -verkosto, Kemin Seudun Luonnonsuojeluyhdistys ry, Kärnkraftsfritt Bottenviken, Naturskyddsföreningen i Norrbottens län, Naturskyddsföreningen i Västerbottens län, Pohjois-Pohjanmaan luonnonsuojelupiiri ry, Lapin luonnonsuojelupiiri ry, Luonto-Liiton Pohjois-Suomen piiri, Suomen Rauhanpuolustajain Lapin Piirijärjestö ry, Naiset Rauhan Puolesta, Greenpeace Oulun paikallisryhmä, Suomen luonnonsuojeluliitto ry, Luonto-Liitto ry, Maan Ystävät ry