Assembly-tapahtuma kiellettävä

Seinäjoki

/ #115 just joo

27.03.2008 13:34

En voinut vastustaa kiusausta ja oli ihan pakko rekisteröityä ja esittää omat mielipiteeni. Olen ollut tietokoneiden ja kaiken maailman tekniikan ystävä jos nuoresta pitäen ja en pidä sitä mitenkään pahana. 7 vuotiaana saatettiin istua päivät pitkät kavereiden kanssa pelailemassa jotain heroes of might and magickkiä ja hauskaa oli. Sanoisin että tämä tietokoneen ääressä istuminen kavereiden kanssa (oli se sitten netin välityksellä tai ei) on parantanut sosiaalisia taitojani ja yhteyksiä näihin ihmisiin ja minulla on hyvät välit heihin vielä monen vuodenkin jälkeen.

Olen osallistunut assembly tapahtumaan 2 kertaa ja sekin lähinnä että saisin viettää hyvää aikaa kavereiden kanssa tässä tapahtumassa ja pitää hauskaa. Samalla voi tutustua myös uusiin ihmisiin,oppia uusia juttuja tietkoneista,peleistä,tekniikasta ja kaikesta mahdollisesta. Ilman assemblyjä en tuntisi muutamaa mukavaa ihmistä. Vaikka olenkin tietokoneiden kanssa paljon tekemisissä osaan silti hoitaa sosiaaliset asiat. Mielestäni on ihan hullua väittää jokaista tietokoneen käyttäjää tai assyillä kävijää joksikin yksinäiseksi pieneksi pojaksi jota on kiusattu ja hakattu ja että he tulevat assyiltä hakemaan jonkilaista turvaa ja hyväksyntää.

Nykyään minua ja useita ihmisiä yhdistää juuri tietokoneet ja pelit. Kavereiden kanssa on mukava puhua kaikesta tekniikasta ja peleistä. Kyllä olen pelannu tätä counter-strikeä ja paljon mutta se ei ole vaikuttanu siihen että haluaisin oikeasti ampua jonkun tai että käyttäyisin väkivaltaisesti. Olen myös harrastanut airsoftausta jossa on oikean näköiset varusteet ja aseet ja sitten "soditaan" näitä muita kavereita vastaan. Vaikka näitä juttuja olenkin tehnyt ei se vaikuta siihen että saisin kaverin ampumisesta pelissä tai airsoftatessa jotain mielihyvää.

Nämä assyillä näytettävät demot ja videot ovat mielestäni hienoja ja ovat hieno syy tulla tapahtumaan. Se että näillä videoilla ei ole sisältöä ei tarkoita että niistä saisi nauttia. Mielestäni on hienoa katsella mitä muut ihmiset osaavat tehdä tällä tekniikalla ja mielelläni oppisin heiltä siitä. Nyt tietenkin luulet että minulla on jonkin tekniikkafetissi ja että en pysty elämään ilman tietokoneita ja muita härpäkkeitä. Teknologia lisääntyy tulevaisuudeessa ja jokainen tulee käyttämään tietokoneita ja silloin tulee vastaan se että mitä osaa tehdä tietokoneella. Itse harrastan muun muassa kuvankäsittelyä ja nettisivujen tekemistä.

On typerää väittää että juuri assembly olisi se tapahtuma joka lisäisi päihteiden käyttöä tai että nuoret saisivat päihteitä siellä ensimmäisen kerran.
Olen ollut useilla nuorille tarkoitetuissa tapahtumissa ja niissä on näkynyt enemmän päihteitä mitä olen nähnyt assyillä yhteensä. Tietenkin nämä jutut tapahtuvat tapahtumien ulkopuolella joten on ihan typerää tulla väittämään että nuoret osallistuvat assemblyyn vain saadakseen päihteitä.

Mielestäni olet täysin väärässä. Kirjoitusvirheitä varmasti löytyy koska minun äitini oli liian typerä laittaakseen minut erityisopetukseen.