Ei kilometriverolle

Ulkomaille kohta

/ #59

16.12.2013 21:26

"Meillähän on jo kilometriveroa liikaakin, 70-80 % bensan hinnasta on veroa, sitä kuluu vain kun kilometrejä kertyy!" Näin juuri verotus kyllä maailman kieroutuneinta rosvousta. Varsinkin jos verotetaan samasta asiasta useasti, kuten tässäkin tapauksessa. Polttoainesta valtio saa verotuloa ja huolto-osista + työntekijän palkasta menee veroa valtioille. Se on aivan tasan 100% varmaa jos tuo menee läpi niin ostan häiriölaitteita auton täyteen tai viskaan paikantimilla vesilintua. Minä en osta ainuttakaan ylimääräistä vehjettä ajoneuvooni tai saati pidä seurantalaitteita mukanani. Silloin ymmärtäisin jos tuo olisi valinnaista, että jotka käyttävät vähän autoa vuodessa niin voisivat valita tuon kilometri taksan ja jotka enemmän niin tuon nykyisen saman suuruisen kiinteän. Saavat kyllä uskoa jos tuo menee myös läpi, niin kierrän veroja viimeiseen asti ja en käy kuin pimeissä töissä. Saavatpahan näpeilleen kanssa, kun pitää leikkiä koko ajan uusien verotuksien kanssa.
Naurettavaa kun piti vedota että yhdessä pohjoismaassa käytetään moista systeemiä, niin miksi se pitää juuri sieltä ottaa malli millä saa verotettavaa enemmän ja siitä yhdestä maapallon maasta? :D Rikolliseksi tässä on ruettava kohta. Ai niin valtiohan saa siitäkin tuloa käräjämaksuineen ja sakkoineen. Arvatkaapa maksanko niitä silloin.

Kyllä yritetään vapaata liikkumista kieltää joka kohalla tai sillä rahastaa.