Ei kilometriverolle

JiiKoo

/ #178 Metsää puilta, sano...

17.12.2013 15:04

Oikeilla jäljillä ollaan miun mielestä, eli siinä että ne maksaa ketkä ajaa. Jalostaahan tuota ilmeisesti pitäisi, että kaikki olis tyytyväisiä. Tässä mennäänkin miun mielestä pieleen ja pahasti: Minkä ihmeen takia kaikkia pitäs miellyttää, vanha sanonta kumartaessa pyllistää pitää edelleen paikkansa.

Tässä olis jo omasta mielestä mikrotasolla oikea ratkaisu, eli ne jotka kuluttaa teitä, polttoainetta, ajokalustoa ja varaosapalveluita, laitettas reilusti vaan verolle. Samoin raskas kalusto, niin kotimainen kuin ulkolainenkin.

Mitä tulee yksityisyyteen ja tietoturvaan ja sun muihin oikeus-kysymyksiin, niin kyllähän tuo yksilön elämä on nykyään niin näkyvillä SoMessa kuin SoMen ulkopuolellakin, ettei tohon oljenkorteen kannata takertua. Naapurin Hilkka-Liisakin tietää parhaimmassa tapauksessa mitä teit eilen ja missä, vaikkei omistakkaan vasepookkia tai vitteriä.

Maksaa. Ja paljon. No niin maksaa, eläminen ja oleminen maksaa. 20 000 km / 1360 € / vuosi. Onhan se jo summa sinänsä, mutta oletetaan että tosta menee osa jo työmatkoihin, jotka siis verosta vähennettäviä. Kuka halvattu heittää pimpparinkiä 20 000 km vuodessa, minä ainakaan. Ja jos on noihin polttoaineisiin varaa, jotka tossa palaa, niin tommonen vajaa varttitonteroinen ei varmaa paljoa paina.

Heikko ja epävarma GPS-signaali, manipuloitavissa. No tossahan saadaan jo onnelinen lopputulos kaikille. Antaa herrojen tulla ja asenuttaa autohin noi tunnistimet, sitten käydään naapurin Ville-Veikolla (16-vee nörtti) hakkeroimassa ne näyttämään jotain 3000-8000 km vuodessa. Sillai sopivasti ettei purase vielä lompsaa mutta kuitenkin niin että näyttäs lailliselta..

Pointtini: Maailmassa on oikeasti kurjia juttuja, kurjia paikkoja ja rikki olevia ihmisiä. Minkä halvatun takia meidän suomalaisten pitää aina tuoda oma kurja olomme ensimäisenä esille? Peace.