Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille

Ihmiskunnan sofistikoitunut ääni

/ #117 Inhimmillinen Tarve

02.01.2014 09:23

Jokainen juhla antaa ihmisille mahdollisuuden tehdä luvan kanssa jotain, mitä hän ei tavallisesti saisi tehdä. Juhannus oikeuttaa juomaan päänsä täyteen ja sammumaan rautatieaseman tai kaivopuoston penkille ilman sen suurempia moralisointeja, palmusunnuntai antaa lapsille luvan liikkua ovelta toiselle kerjämässä ja uusivuosi antaa kaikille ihmisille mahdollisuuden vapauttaa sisäinen anarkistimme. Kyseessähän on ainoa yö vuodessa, jona saa räjäytellä asioita ilman eri lupaa. Ilotulitteiden avulla tämä tarve ja mahdollisuus on ohjattu lähes turvallisen kokoisiin ja visuaalisesti kauniisiin artikkeleihin, joita ostamalla tuemme kiinalaista kulttuuriperinnettä ja käsityökulttuuria.
Toki eläimet, jotka eivät ole tottuneet moiseen paukkeeseen, saattavat stressaantua pahasti, mutta eivätkö ne ja heidän varmasti ymmärtäväiset omistajansa voisi antaa enemmistölle ja heidän alkukantaiselle tarpeelleen saada huomiota ja naapuruston kadehdintaa edes tämän yhden yön.
Henkilökohtaisesti pidän raketteja melkoisen turhina kapistuksina; padat kun ovat samassa hintaluokassa, mutta tarjoavat näyttävää katseltavaa useamman pienoisohjuksen edestä.
(Tämä viesti on kirjoitettu sherrylasi kädessä ja rotukissa jaloissa.)

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…