Kansalaisadressi Sierilän voimalaitoksen vastustamiseksi

Aamukahvia vesivoimalla

/ #5 Virheellistä informaatiota.

22.06.2011 18:58

Hyvä, että löytyy vielä kansalaisaktiivisuutta. Huonoa, että sitä yritetään saavuttaa ja edistää virheellisen informaation avulla.
Rovaniemen alueella ei vedenpinta tule muuttumaan, vaikka Sierilä rakennettaisiin. Vesiliikenne välillä Vanttauskoski ja Rovaniemi ei ole nyt edes mahdollista, koska matalat koskikarikot estävät sen. Edelleen pääsee Rovaniemelle nopeimmin maanteitse. Myöhemmin tarvittaessa voi kantaa venheensä padon yli. Rantapenkereet tulevat säilymään, mutta matalampina. Näkymä on tuolloin enemmän järvimäinen ja kuivat karikkonäkymät poistuvat. Tämä mahdollistaa virkistysveneilyn kuin myös ammattiveneilyn alueen vesillä. Veden pinnan nousu ei tule vaikuttamaan paikallisen konepuusepän yritystoimintaan millään lailla.

Nyt kun Saksa lakkauttaa ydinvoiman, on vesivoima kultaakin kalliimpaa. Norjalaista sähköä viedään nyt jo Saksaan, eikä ylimääräistä säätövoimaa ole enää tarjolla Suomelle. Suomen sähkö tulee olemaan kallista ilman omaa tuotantoa. Ydinvoima ei ole ratkaisu Suomessakaan!