Ei uraanikaivostoimintaa Kuusamoon

Ora pro nobis

/ #168 Pakkovalta

20.01.2014 19:43

Valta, kunta ja kuntalainen. Siitä se kuntapakottaminenkin lähtee. Keskitysvoimat, kokoomus, sosialistit ja vihreät tahtovat vallankäytön tarpeisiinsa suurkunnat. Se tarkoittaa sitä, että keskuskunnan enemmistövallalla kohdenntaan hyää , mm asuntotuotannon ja yritystonttien tarjonta keskuskapunkiin ja imagolle, ilmastolle yms kiusalliset, haitalliset, negatiiviset asiat suurkunnan reunavyöhykkeille. Tällaisia asioita ovat mm uraanikaivokset, säännöstelyaltaat, jätevedenpuhdistamot, jätteenpolttolaitokset jne. Syrjäkulmien kolme valtuutettua ei siinä enemmistökulttuurissa pal paina. Sama koskee palvelujen sijoittelua suurkunnassa. Liitoskuntien entisistä lähipalveluista tulee kiihtyvällä vauhdilla keskuskaupungista tarjottava palveluja. Sopeutuja tunnetaan ja tiedetään. Kysymys on vallasta ja sen käytöstä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen , kuten Marx jo sanoi. Tässä kiteytettynä, miksi Virkkunen on saanut lähetystehtävän